Gå til innhold

Må man ha hentesett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ikke ann å bare ha vanlige klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går HELT fint å ha vanlige klær!

Skrevet

Hehehe, har aldri hørt om hentesett før engang. Tenker de hiver seg på tråden til barnevernet når de ser at jeg bare kler på småen helt vanlige klær når vi reiser fra sykehuset :D Hva er egentlig et hentesett?

Skrevet

hentesett er jo bare vanlige klær... det er de plaggene du har med til sykehuset, som du skal ha på babyen når du reiser hjem. Før var det nok mer vanlig å bare bruke sykehus klær til babyen, og bare ta med et sett til hjemreise, men nå som flere og flere bruker sine egne klær på babyen har hentesettet blitt litt utav sammenheng, som HI som føler at dette er noe ekstraodinært.

Selv om nok mange velger ut noe ektra fint til å hente babyen hjem i.. ;)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Hentesett er vel bare fellesbetegnelsen for det babyen har på seg i det man drar hjem fra sykehuset! Trodde jeg i alle fall..hmm.. Svigermor her strikker en blå sparkebukse med matchende jakke, men det er bare fordi hun hadde så veldig lyst til å lage noe til den lille! Ellers hadde det nok blitt ett av de plaggene jeg har i kommoden til prinsen :)

Skrevet

Et hentesett kan være alt mulig :-) Noen velger å få strikket alt mulig flotte greier som de har på bebisen sin. Mens andre bare har på en søt sparkebukse.

Jeg har vært på H&M og kjøpt en rosa liten bomullskjole, hvite strømpebukser med blonder på stumpen og en jakke som matcher strømpebuksa. Det kosta vel kanskje 300 kr til sammen? :-) Jeg har ikke tenkt å stresse med noe veldig spesielt hentesett i hvert fall. Men de som ønsker det må bare kose seg med det også. Godt vi er forskjellige.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...