cz77 Skrevet 8. juli 2010 #1 Skrevet 8. juli 2010 Flere som har fått sånn beskjed? Hva skjedde videre? Har blitt henvist til sykehuset, men det kunne visst ta måneder :-(
Tyra01 Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Sønnen til en venninne fikk samme beskjed, de ble også sendt til sykehuset en stund etterpå. Men da fikk de beskjed om at alt virket fint. Faren har også hatt bilyd på hjertet hele livet, men som liten fikk han bare beskjed om at han aldri kunne bli f.eks toppidrettsutøver! Som oftest er det vel ufarlig har jeg inntrykk av, lykke til videre...
NostraStoria Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Vi gjorde også det - mini var på ultralyd ca 4 uker etter henvisningen, de sa også at dette kunne ta lang tid. Alt var fint, det er helt normalt med en bilyd, de sa at hører man godt nok etter vil de fleste ha en liten bilyd på hjertet. Denne lyden kom av turbulens i hjerteklaffen mener jeg det var, og vil være enda sterkere ved feber. Ingenting farlig med andre ord! Men en blir superbekymra som foreldre når en får denne beskjeden. Så lenge mini virker frisk og rask og almenntilstanden er fin så tror jeg ikke du skal bekymre deg.
Babyønske �� Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 Legen fant bilyd på hjertet til gutten min på 6 mnd kontroll. Vi ble henvist til sykehus for ultralyd, vi var der vel ca 6 uker etter 6 mnd kontrollen. Gutten min hadde en bitteliten lekkasje på en hjerteklaff. En helt ukomplisert og ufarlig tilstand, og ingen problem å leve med. Det er ikke noe som gjøres noe med, det er større risiko å operere enn å leve med. Det er også store muligheter for at klaffen lukker seg selv. Vi skal følges opp med kontroll 1 gang i året til han er 5 år. På 1 års kontrollen på helsestasjonen kunne ikke legen høre noen bilyd, men det var kanskje ikke så lett å høre for gutten min var noe urolig under undersøkelsen. Bilyd på hjertet er faktisk veldig vanlig, mange har det til og med uten å vite det, og lever helt normalt med det.
looniecartoonie Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Bilyd på hjertet kan bety en hjertefeil. En hjertefeil kan være alvorlig eller helt ubetydelig - noe de vokser av seg. Oftest er det imidlertid falsk alarm og alt er normalt. Andre tegn på (mer alvorlige) hjertefeil er svært rask puls (aldersavhengige normalverdier), svette i pannen, tendens til blå lepper ved anstrengelse, dårlig vektøkning. Kjedelig å måtte vente på undersøkelse, men det er den som gir endelig svar. Lykke til.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 etter fødsel fikk vi vite at mini har bilyd på hjertet. Hjertet hans pumpet blodet litt raskt til den ene lungen og dette resulterte i en slags "sildre-lyd". Dette ville forsvinne av seg selv innen 6 mnd alder fikk vi beskjed om. I dag da vi var til undersøkelse på sykehuset kunne ikke legen høre noen bilyd lenger. Søstera mi fødte ei jente 3 uker før jeg fikk mini og henne hadde en forstørret hjerteklaff,noe som laget bilyd. Dette er helt borte nå som jenta hennes har blitt 4 mnd. Jeg er også, i følge mamma, født med bilyd på hjertet. Og jeg er frisk som en fisk jeg:) Ingenting galt med denna jenta i allefall:) Lykke til, det er nok ingenting galt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå