Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr. på 4,5 år har et bitte lite rom. ca 2 x 3-3,5m. Ikke plass til mye der nei. Vi har funnet ut at det mest praktiske er om han får en halvhøy seng hvor vi kan ha kurver med klær i under, eller leker under og et smalt skap ved siden av senga til klærne.

Det finnes drøssevis med halvhøye senger på markedet men alle er 90 x 200. Det blir alt for stort. Vi må ha 75 x 200. Finner noen få sånne, desverre ikke på Finn. Må ha 2m seng sånn at evt. gjester kan bruke sengen (da må poden sove hos inne hos oss)

Noen som vet om noen senger med disse målene og som ikke koster skjorta?

Fortsetter under...

Skrevet

Snekre selv? Vanskelig når man må ha andre størrelser enn det som er standard ;) Har du sjekket ikea?

Skrevet

Ikea er sjekket. Der var det itte no. Og vel, har vurdert å snekkre selv. Men vi er ikke flinke til sånne ting så vi må ha hjelp. Vi er den typen mennesker som ringer snekkern om vi skal ha noe gjort, for vi har alt for mange tommeltotter.

Skrevet

Vi fikk en møbelsnekker til å bygge en for oss. Kostet kr 6000 + mva i ubehandlet furu, så malte vi den selv. Dyrer enn ikea, men ikke helt avskrekkende synes jeg...

Ellers tenkte jeg på Stompa, men vet ikke om de finnes lenger? (i såfall synd).

Skrevet

75 er da ganske standard? hmmm. Hva med å kjøpe en seng i 90 og kappe av endestykketil 75. Jeg er sikker på det finnes madrasser i 75 hvertfall.

Sjekket bohus, ikea, skeidar, mobelringen osv?

Det finnes mange lave senger med god oppbevaringsplass under. Vi har veldig små rom til ungene har og jeg har kjøpt 3 skap fra pax serien til ikea som er ektra smale (37 cm dype) så har jeg senger med oppbevaring under. I ett av skapene er det klær og i de to andre leker, bøker osv. Jeg har ingen kommoder eller andre ting på gulvene. På veggen har jeg en hylle med litt leker som står til pynt.

Annonse

Skrevet

vi kjøpte nettopp ei halvhøy seng på fagmøbler som var 75x170 :) heter online. ble litt over 3000 med bunn og madrass.

jeg er 165cm å lå i min nevø sin seng da jeg var på besøk hos søsteren min, gikk bare fint, tiltross for at sengen bare var 170 lang :)

Skrevet

Hei!

Vi har samme "problemet" med lite rom til snuppa. Foreløpig ligger hun i grindseng og da er det "god" plass. Klærne hennes har vi i skapet til storebror siden han har stort rom.

Når grindsengen skal ut, tenkte vi å kjøpe vokseseng på IKEA slik at sengen ikke skal ta unødvendig mye plass på rommet. Hun er jo knapt en meter lang selv, og da trenger hun ikke en seng på 2 meter.

Vi har gjesterom utenom, men i deres tilfelle hadde det vel gått an å trekke sengen ut når dere får overnattingsgjester?

Skrevet

Takker for svar.

Har vokseseng til jr. nå. Problemet er bare at kommer det gjester må vi flytte møbler ut av rommet hans for å få slått ut sengen hans. Med en halvhøy seng kunne vi endten hatt klær i kurvsystm under eller ordnet til at lekekassene hans var der. Dermed hadde vi fått plass til å ha en 2 m seng der.

Får tenke videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...