Gå til innhold

Snart tre år siden sist jeg var her.... På'n igjen?

Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke så rart at det ikke er så mange navnene jeg kjenner her inne siden det er nesten tre år siden jeg var aktiv her. Mon tro hvordan det har gått med alle?

Jeg hadde to mislykkede prøverørsforsøk, og møtte veggen etter det. Jeg skal ikke utbrodere i det lange og brede, men det tok tid å jobbe seg oppover igjen. Nå (tror jeg) at jeg er tilbake på fjelltoppen ;-)

Det er merkelig hvordan vi mennesker har en tendens til å glemme det vonde, så nå sitter jeg her helt blank. Jeg husker minimalt av alt rundt forsøkene.

Nå har jeg blitt 33 år -uæææ- og nå lurer vi på om vi skal kaste oss et nytt forsøk. Er det noen som vet om jeg fortsatt er registrert på Riksen.

Hvordan var det? Ringer man inn mensen og så får man en avtale?

Ønsker uansett alle masse lykke til. Husk å prøve å fokusere på andre ting også ;-)

Fortsetter under...

Velkommen til oss streverne, Blåklokka!

Hadde selv et mislykket IVF forsøk #2 for få dager siden, og det er en tøff bølgedal ja. Hadde 6 mnd pause mellom de, så jeg er vel egentlig motivert for å hive meg rett på tredje forsøk. Fallhøyden blir jo større fra gang til gang. Så du har ventet i 3 år nå, er det søskenforsøk? Masse lykke til da =) Vel, du er nok strøket fra listene til Riksen, men ta en telefon med en gang så får du beskjed om prosessen.

Håper på en spire som sitter for oss begge (og alle andre flotte damene her inne også), dette tredje forsøket vårt. Tør jammen ikke tenke på hva jeg vil hvis ikke dette går... fatt mot!!

Hei Blåklokka :)

En liten intro, følte vi var litt i samme båt (jeg kjente igjen veggfølelsen ihvertfall :P):

Vi startet første forsøk i august '03, ble gravid men endte i SA. Andre forsøk i november '03, ble gravid men endte i SA nok en gang.. Møtte veggen jeg og, vi tok en lang pause og startet opp med tredje forsøk i oktober '05 - ble gravid, svangerskapet gikk bra denne gangen og vi fikk en flott gutt i juli '06 :) Nå er vi i gang med for å få til et søsken, vi har nylig hatt et avbrutt forsøk siden det gikk dårlig med befruktning og eggdeling.. Men, vi hiver oss på et nytt :)

Vi var ikke ute av noe system, men nytt for oss etter de "gamle" forsøkene er at det må tas hepatitt/HIV/AIDS blodprøver hvert år så denne må dere helt sikkert ta før en oppstart. Jeg anbefaler deg å ringe Riksen ved første mens, ha sykluslengden klar så de kan holde av plass på første ledige mnd. Det var utrolig godt å komme i gang igjen, og det gikk mye lettere enn forventet - men man føler seg definitivt som en nybegynner igjen :D

Hei Luni!

Takk for innlegget dit, det gjorde godt å lese det. Du har vært heldig og kommet dit som jeg ønsker å komme- og jeg krysser fingrene for at søskenforsøket deres går i boks.

Jeg ble både overrasket og skremt da jeg så istad at jeg meldte meg inn her i 2004, men men...det er vel ikke noe å sitte å tygge på... Jeg ser at det har skjedd ting siden sist. Nå leser jeg at flere har slike korte forsøk uten spray og greier. Får nok lese meg opp litt, men ikke altfor mye... det skal ikke ta av igjen- for da gjør det så vondt å lande.

Tvi tvi til oss begge :-)

Hei, ja jeg hører til på Riksen. Tror vel de er like bra som privat, men man skal vel ha en god porsjon flaks også har jeg skjønt.

Har du ringt de nå og fått vite veien videre? Hadde vært moro å følge hverandre i høst =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...