Gå til innhold

Har du au-pair?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp.

Har delte erfaringer. Da jeg fikk min første var jeg rett og slett ikke moden nok og ville være snill/venninne og ikke sjef. Det gikk "at skogen", hun kunne ikke husarbeid (og det kom som et sjokk på meg) i tillegg til at de tidene vi hadde avklart på forhånd ikke ble overholdt, det ble full skjærings etter noen mnd, vi følte ikke vi fikk det vi verken betalte for eller ønsket oss så det forholdet avsluttet vi.

Denne gangen har vi fått ei jente som har vært i Dannark som au pair først (og før det i Hong Kong). Hun er opplært i vestlig renhold, er effektiv som søren og sist men ikke minst en gudegave med barna (og det er det siste hun gjør mest). Alle i familien elsket henne fra første sekund og kjemien er viktig og at jeg vet at barna er trygge og glade når de er med henne.

Mine tips;

1. Ha tydelige arbeidsinstrukser klar fra dag en

2. sjekk referanser på forhånd (spør etter gode og dårlige sider)

3. Gi beskjed med en gang du er misfornøyd med noe (vis/forklar) hvordan du vil ha det

4. en super fordel om de har vært i andre skandinaviske land først

Når du er tydelig og gjør et godt forarbeid så er sjansene store for at det lykkes

PS: begge våre har vært fra Filippinene :)

hi hi måtte le når jeg leste denne, hun er desverre ikke til arvs, jeg skal beholde henne til siste dag hun får bli i Norge :):)

Men når det er sagt så er det veldig mange av au pairene i Norge som har vært i danmark først og som derfor har et nettverk der av jenter som ønsker seg videre til norge og sånn er det mulig å finne noen du liker og blir litt kjent med på forhånd :)

Lykke til

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...