Gå til innhold

Jeg skal på tidlig ultralyd nu kl 09.00

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 7+1 uker på vei.. Har fått tidlig ultralyd på sykhuset. Gleder meg noe helt sinnsykt til å få vite om alt er ok med lille spiren.

Da kan jeg dra på feire med skuldrene litt lavere..

Skal sies at dette er 1 gangen jeg er gravid å har prøvd i 10 år.. <3<3<3

Lykke <3<3<3

Fortsetter under...

Hvordan gikk det på UL med med dere begge?

Er faktisk 7+1 jeg og, men fikk ingen tidlig UL selv om jeg har mista før :( Ville gjerne sjekke det før jeg reiste påpp ferie til onsdagen. Har hatt mye veldig vondt i magen å. Men var ikke noe grunn..

Håper det står bedre til med dere da :)

Annonse

Her gikk det kjempe fint! Så det lille bankende hjertet. og ble verken satt fram eller tilbake, hun mente at det var riktig at jeg var 7+1 (muligens 7+2).

Verdens herligste følelse å kunne se og høre det bitte lille hjertet! <3

Catriii, du må nok bare slappe av. det går bra med deg og :) hvis du er veldig bekymret så kan du bestille privat ultralyd (uten henvisning), koster ikke all verden og er absolutt verdt pengene å se den lille spira!

Gyn kunne ikke se hjerte eller se en mini "baby". Det var så vitt at han kunne skimte noe i eggsekken. Han mente at jeg er blitt gravid seinere en det jeg menter så ny ultralyd er satt til 5 august. Men jeg tok jo eggløsningstest 2 juni å da var den positiv.... Hufff blie så lei mæ... vil jo så gjerne at alt skal være bra med spiren.

Dro rett på apoteket å kjøpte ny digetal gravidtest med uke indikasjon på. Å for 2 uker siden viste den foster 2-3 uker.

I dag viste den foster 3+ uker.... Sukkkk.... ville så gjerne også se at alt var ok før men dro på ferie i morgen :-(

Uff det var veldig dumt for deg, føler med deg i de usikre tanker og følelser man får etter en slik beskjed:/

Men nå har jeg hengt her inne en god stund, over et år. Og lest om mange i samme situasjon som deg, og det har gått fint:) Noen ganger bruker egget lang tid nedover, slik jeg har forstått det.......

Selv hadde jeg sen eggløsning, og siden min mann var bortreist vet jeg at befruktningen ikke kunne ha skjedd før i slutten av den mnd. Men ut fra første dag i sist mens er jeg over en uke lengre på vei enn jeg er. UL viser at fosteret er en uke yngre, og siden min mann var borte (og det er han som er gravøren.....hehe) så hadde jeg en sen eggløsning:)

Men lenge og vente til 5. august, føler du at du er engstelig og vil ha svar før, hadde jeg kostet på meg en privat UL før det:)

God ferie og lykke til videre, klem fra meg:)

Hei :)

Forstår godt at du er frustrert og usikker. Jeg ville bare si at jeg så det samme som deg på første UL... To uker senere så jeg en liten spire med bankende hjerte så dette er nok veldig normalt. Er så forskjellig hvordan disse spirene våre utvikler seg :)

Håper du får en kjempe fin ferie og at du klarer å koble av litt.

Klem fra meg :)

Får håpe dere har rett... Vi reiser på ferie til oslo og danmark så blir vanskelig å skulle finne privat jordmor da jeg ikke er kjent.. Så får vel bare vente til 5 august... Hadde så store håp for i dag å så raste alt sammen...

Få vel bare dra på ferie å håpe at alt er ok :-(

Huff, jeg skjønner godt at dette måtte være en slitsom beskjed å få. :( Men du, det er da mange private gynekologer i Oslo, og det er mange som drar til Danmark for assistert befruktning - så hvis du ønsker/orker å google litt, klarer du sikkert å finne en gynekolog som kan ta UL? Hvis du tror det vil hjelpe deg, da. *klem*

Jeg har googlet litt å funnet noen i køben så får se hva jeg gjør...

Luften gikk litt ut av meg etter turen til gyn. Men krysser alt jeg kan for at alt er ok .. å at det bare var litt tidlig å ta UL....

Har jo masse hormoner og veldig ømme bryster.. Så noe skjer med kroppen min i værtfall...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...