Gå til innhold

Vekstkurven har flatet ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som har opplevd dette kanskje? Jeg må på ekstra UL i morgen etter at jeg ble målt hos legen. Magen har ikke vokst på noen uker. Lurer litt på hva dette evnt kan være da? Har termin 28 juli..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har opplevd det samme.

Symfyse målet mitt lå på 28 cm da jeg var 24 uker på vei, noe som er ganske høyt. Ble den gangen sendt på UL for å se hvorfor livmora var så stor, men det var ikke noe unormalt å se da. Babyen var så stor som han skulle være og jeg hadde litt mer fostervann, men ikke noe å bry seg om. Var på kontroll igjen i uke 28 og i uke 33. I uke 33 var målet bare på 29 cm. Så jeg hadde vokst kun 1 cm på over 2 mnd. Jeg ble urolig og måtte trygle om å få komme på en sjekk på føden. Men alt var som det skulle. Nok fostervann og babyen hadde vokst helt fint. Tror det bare er sånn på slutten at målene flater ut litt, spesielt hvis du har ligget over tidligere. :)

Mulig det har noe med at babyen synker nedover i bekkenet osv å.

Ikke vet jeg, men etter min erfaring så var alt som det skulle selvom magen ikke vokste på mange uker ;)

Skrevet

Opplevde dette sist jeg var hos jordmor. Litt ekkel beskjed å få, men fikk ekstra sjekk (som deg) som konkluderte med at alt var i sin skjønneste orden. Kjenner du liv som vanlig, og alt annet er ved det normale, er det nok helt sikkert ikke noe farlig. Men bra du får deg en sjekk likevel sånn at de kan utelukke de kjipe tingene som kan skje som morkakesvikt etc. Tror nok du blir betrygget i morgen med at småen har sunket ned i bekkenet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...