Elita:) Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Var inne til vurdering 9. dagen etter termin, og det ble bestemt at jeg skulle komme inn dagen etter for å settes i gang. Jeg hadde litt lite fostervann så gynekologen anbefalte å ikke vente lenger. Heldigvis Så 10. dagen kom jeg inn, ble undersøkt, og var overhodet ikke moden. Jeg fikk da satt inn modningspille. Allerede første timen fikk jeg "menssmerter" og tenkte at dette vil jo gå greit. Vi dro ned i byen, shoppet litt, spiste og gikk litt rundt. Etter 6 timer ble jeg undersøkt på nytt, og det var blitt LITT "mykere", men liten fremgang, så det ble satt inn en ny modingspille. Etter nye 6 timer var det heller ikke særlig fremgang, så vi ble bedt om å ta kveld, så skulle det vurderes neste morgen hva vi skulle gjøre. Vi har lang vei til sykehuset så vi sov der begge to. Det føltes litt håpløst nå, men det var lite annet å gjøre enn å vente, og håpe at det startet av seg selv i løpet av natta. Det gjorde det ikke. Neste morgen var det ganske modent, og vi fikk beskjed om å gå oss en lang tur. Veldig deilig i grunn, været var kjempefint, vi gikk rundt uten unger, satt litt på en benk, og hadde det kjempekos Hadde regelmessige svake rier hvert 5.min hele tiden, men de varte ikke særlig lenge. Da vi kom inn hadde jeg nesten 2 cm åpning, og de tok vannet. Jeg fikk beskjed om å stå og gå mest mulig, og det gjorde jeg. Sto og rugget mens jeg så på tv, leste aviser og pratet. Nektet å sette meg ned i redsel for at riene, som var ganske regelmessige og etterhvert vonde, skulle stoppe:) Etter 3,5 timer hadde jeg bare 2,5 cm åpning, til tross for etterhvert sterkere rier som jeg måtte puste meg igjennom. Åh så frustrerende!! Det ble da bestemt at jeg skulle settes på drypp. Herifra gikk det radig. Å settes på drypp er jo ganske heftig, det går fort fremover, og etter 4 timer, hvor jeg etterhvert klamret meg til lystgassen, kom jenta vår etter bare 2 eller 3 pressrier. Helt perfekt! 4355 gram og 53 cm. Åh så deilig! Jeg slapp heldigvis sying Så nå bare koser vi oss med verdens deiligste lillejente mens jeg tenker tilbake på en kjempefin fødselsopplevelse Fra de tok vannet til jenta var ute tok det 7,5 timer.
-S- Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Gratulerer så mye! Kos dere i tiden fremover! Lengter til at det blir min tur, 2 måneder igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå