Gå til innhold

Vært på ul og sett hjerte, men synkende HCG, Hva betyr det??

Anbefalte innlegg

Tok ul forrige mandag pga litt blødninger, men fikk bare se en liten prikk inne i fostersekken, ingen hjerteaktivitet, tok da en hcg prøve, Tok ny bloprøve på mandag 5/7. Viste seg da at HCG hadde gått ned fra ca 48000 til ca 43000, men ul viste at hjerte banket. Hva betyr det?? Skal på ny ul i morgen, men da skulle vi ikke bry oss med å ta bloprøve.. Kjenner jeg er litt nervøs, men håper dette går bra..

Fortsetter under...

Jeg var på ultalyd forige uke. Da var jeg i uke 10. Jeg måtte inn for hcg min sank med halvparten. Ingen som trodde det var liv inni der, men jammen var det det. Hjertet banka og jeg kunne se armer og ben bevega på deg. Det de sa til meg var at der mest sannsynlig var en tvilling som ikke var levedyktig. Det er veldig vanlig at det først er tvilling men at den ene ikke klarer seg. Jeg vet ikke om det er tilfelle med deg. Men prøv å slappe av og ta vare på deg selv så tror jeg dette skal gå kjempe bra.

Lykke til :D:D

Jeg tok hcg målinger når jeg var ca 7 uker på vei. Legen min mente de ikke hadde steget tilstrekkelig, så fikk 2 ultralyder som viste et levende hjerte. Spurte da om dette inne her på forumet, og da var det ei erfaren dame som sa at man ikke skal ta hcg når man har sett et bankende hjerte på ultralyd. Hcg målinger skal visstnok bare tas før hjertet har begynt å slå, for på ett eller annet tidspunkt slutter hcg å stige for deretter å synke noe.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...