Gå til innhold

Kan dere synse litt om disse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk for svar! Flere?

Ikke noen flere babyer på vei nå, men klarer liksom ikke helt å legge av meg navne-obsessionen min... Til de som ikke 'kjenner' meg her inne- vi er en veldig internasjonal familie som bor i utlandet, så vi kan 'slippe unna' med noen navnevalg som ikke er helt vanlige hjemme i Norge...

Har enda flere på lager om dagen, så kommenter gjerne disse også.. :

Aubrielle

Poppy

Phoebe

Amber

Tiffanie

Chelsea

Amaia

Cayenne

Vi har temmelig ulik navnesmak. Jeg liker bedre norske og gamle navn. Men Isolde, Stella og Amber fungerer helt fint.

Jeg liker ikke navn der det ikke umiddelbart er klart hvordan man skal uttale dem. Og så er det enkelte navn her som nok passer bedre på et kjæledyr enn på et barn: Poppy, for eksempel.

Elais er veldig rart og irriterende når det må forklares hvorda uttales

Chiara passer til ett dyr

Fabienne var tøft men litt maskulint

Seraphine - høres ut som såpe

Hermione (skal det utales her-mi- one sånn rett frem?) - likte det overhodet ikke ser ut som en skrivefeil

Isolde - NEI IKKE FINT!

Stella - litt rart men fin betydning

Lucienna - pent men Lucia er finere

Willow - da håper jeg dere snakker engelsk hjemme.

ups, leste først nå at dete er bor i utlandet. Det gjør det kanskje litt greier med engelske navn. I så fall er Willow veldig fint.

Aubrielle - Aurelia er fiinere synes jeg

Poppy - døds tøft men litt rart på en voksen kanskje

Phoebe - stilig

Amber og Tiffanie - såpeopera navn

Chelsea - helt ok

Amaia - anderledes

Cayenne - nei det likte jeg ikke

Annonse

Jeg liker Chiara godt :o) Liker det best skrevet Ciara, men da blir det jo lett uttalt Siara, i.o.m at det er den engelske uttalen. Liker det også skrevet Kiara, usikker på hvilket jeg ville valgt. Chiara betyr ''lys'', mens Kiara betyr ''mørk''. Ciara betyr ''svart''. Chiara har hvertfall finest betydning ;o)

Jeg liker Stella godt, og Willow er nydelig. Hva syns du om Harlow?

Kunne brukt det, f.eks Olivia Harlow, Olivia Willow, men de passer dårlig i Norge.

Jeg liker Hermine bedre enn Hermione. De andre er litt for spesielle.

• 1 måned senere...

Isolde er nydelig, og hadde vi ikke vært norske så kunne jeg gjerne tenkt meg en Seraphina! Hermione (Herr-maienii sånn omtrentelig) liker jeg bedre enn Hermine sånn egentlig, men Hermione på norsk funker ikke.

Ser Aurelia er nevnt her - det er et aldeles nydelig navn :o)

Her kan jeg godt synse litt ja, veldig spesielle navn - smakssak tror jeg :)

1. Chiara - Dette liker jeg godt. Både uttalen og skrivemåten er kjempefin!

2. Stella - Synes dette navnet er søtt, samtidig er det koselig å ha et navn som ikke halve norge heter. Liker dette!

3. Willow - Aldri hørt dette før, men jeg likte det faktisk veldig godt!

Resten av navna ble litt for spesielle for min del, vet ikke hetl hva jeg synes om dem. Hermonie og Fabienne kan nok funke bare jeg får smakt lenge nok på dem, men de andre tror jeg ikke jeg klarer å venne meg til å like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...