Mamma til*2 jenter* Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Jeg fødte for 3 mnd siden å har seriøst ikke vært i nærheten av en tannlege på snart 8 år... Er så redd tannleger at jeg gråter bare på tanken. Gjennom hele skoletiden min har jeg hatt 1 fast tannlege som ALDRI har tatt hensyn til mine følelser. Jeg har aldri reagert på bedøvelsetypen jeg har fått å tannlegen trodde meg ikke. Han ventet aldri mer enn 1 min ette bedøvelsen med å borre. Har en gang fått 12 bedøvelser uten effekt å da heller trodde ikke tannlegen på meg. Selv om jeg kunne kjenne alt som skjedde. Det gikk så galt for seg en gang at jeg ble fysisk holdt fast av min egen mor + 2 stk assistenter mens tannlegen dro ut ene tanna mi UTEN at bedøvelsen fungerte. Jeg gråt av smerte å har i ettertid sett på dette som et rent overgrep fra mange kanter. Sist gang jeg var hos tannlegen borret han å jeg hadde det så vondt å jeg gråt mine tårer å før han rakk å gjøre noe mer gikk jeg derifra. Det vil si at jeg har 1 tann der han har borret en del som gjør at jeg ikke kan tygge på ene delen av munn. Jeg har født 2 barn uten problem å foretrekker egentlig å føde 10 ganget til isteden for å dra til tannlegen. Har ALDRI hatt en god opplevelse hos tannlegen å jeg er rett å slett en stor pyse etter det min familie sier. Jeg burde så absolutt gjøre noe snart siden jeg kjenner antydning til flere plasser med hull å at jeg ikke vil vente til tannverken setter inn. Noen som vil komme med gode tips til meg eller roe meg ned litt?
Romeren Skrevet 8. juli 2010 #2 Skrevet 8. juli 2010 Uff, dette høres ikke godt ut og jeg skjønner hva du mener med tannlegeskrekk (selv om min tannlegeskrekk ikke er på langt nær så voldsom som din). Har selv hatt dårlige tannlegeopplevelser som liten, og også en opplevelse ikke helt ulik den du beskriver hvor tanna di ble trukket! MEN: Det går bedre nå! Det finnes både gode og ikke fullt så gode tannleger der ute medtanke på hensynet til pasientens vel og ve under behandling. Og det finnes også private tannleger som har spesialtilbud til mennesker med tannlegeskrekk! Google litt rundt, ring til ulike tannleger og fortell om situasjonen din! Vær ærlig! Disse tannlegene har nok hørt det meste! Og til sist: Finn deg en tannlege som du føler deg trygg på. Selv betaler jeg i dyre dommer for å gå til en helt utrolig super tannlege, som behandler meg med silkehansker. Det skal ikke være vondt å gå til tannlegen! (Selv driver jeg og utsetter å dra til oralkirurg for å operere bort en visdomstann. Kanskje vi skal kvinne oss opp sammen..? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå