Gå til innhold

Hvordan endre soverutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 2 år og ti måneder. Han viser tegn til å trenge å sove på dagen. Når han da sover er han vanskelig å få til å stå opp, og jeg bruker lang tid på det. Om kvelden når han skal sove, tar det tid før han sovner.

Tenker at når timene med søvn om natten blir avkortet, blir han trett på dagen (?). Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ikke noe om hvor sent han sover. Snuppa vår sover kl.12 på formiddagen. Som regel er det ikke noe stort problem å legge henne, men av og til går skravla...

Vi har nå begynt å vekke henne hvis hun sover med enn 1,5 timer på dagen.

Skrevet

Min venninne har en gutt som er like gammel som din. Han får lov å sove maks. 10 minutter hver dag. Ellers blir det bare rot og tull på kveld og natt. :)

Skrevet

Han sovner ganske sent på dagen, selv om vi står opp rundt kl 7 sovner han ikke før rundt 13.30- tiden (får han ikke til å sove før). Da vil han sove lenge, og timene til han skal legge seg igjen er ikke mange.

Håpet egentlig å slutte med soving på dagen for han, men ser at han blir trett.Kanskje jeg skal prøve å vekke han med å sette på litt TV, da er han kanskje rask til å sto opp (hvis det er noe artig å stå opp til)?

Skrevet

Har en gutt som blir 3 år i august, og han har fått lov til å sove 30 minutter de siste 3-4 månedene. Hvis han ikke sover den halvtimen midt på dagen, så sovner han på sofaen etter middag, og da blir det helt håpløst å legge han på kvelden.

Når legger han seg for kvelden da? Kanskje det går an å droppe dagsoving og heller legge han tidligere på kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...