Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed av en lege jeg snakket med at i begynnelsen av svangerskapet, de første ukene, så dobles hcg nivået for hver dag, så da kan man fint ta prøve etter to dager. Men som sagt det er de første ukene. Jeg skulle ta sånn prøve da jeg var 7+1 men da sa legen at jeg likså godt kunne ta UL og høre hjertelyd, fordi økningen på hcg nivå ikke lenger var like mye, og kunne da fort misforstås.

Så det kommer helt ann på hvor mange uker du er! :)

Vil råde deg deg til og vente til det har gått tre dager. Noen ganger kan den ha økt ikke så mye etter to dager, men så skyte i været den tredje dagen:) Men klart dette er ulikt fra person til person, masse lykek til videre iallfall:)

Heisann..jeg målte som tidligere skrevet på tirsdag, og hadde et HCG-nivå på 7400. Klarte ikke å vente lenger enn til torsdag med å ta ny prøve, og fikk jammen meg svar allerede på fredag og den hadde økt til 14000 :-) :-)

Det var en gledelig melding før helgen! SÅ det konkluderer jo bare da at jeg mest sannsynlig ikke er så langt på vei som jeg tror. For en gangs skyld har kroppen lurt meg med EL tidspunktet, har alltid hatt 28 dagers syklus, men ikke denne gangen nei..hehe...jeg er rimelig lettet nå, og håper spiren klorer seg godt fast, etter 3 SA i 2008!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...