ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Er så ofte at det tisses igjennom bleia om natta. Har gjerne skiftet ca kl 21 og så igjen kl 08-09, men det ser ut til at det er for lang tid... Vil helst unngå for mye ståk om natta, så skifter helst ikke, når det kun er tiss, men ser ut til at jeg må likevel... Prövd ulike bleier og str.-ingen forskjell. (Hun er 3 uker) Hvor ofte gjör dere det?
Gjest Sharazi Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Sliter litt med det samme selv. Har gutt på 3 uker. Libero sine bleier er enten for store eller for små, så vi har foreløpig endt opp med Pampers.. Har ikke prøvd andre merker ennå. Jeg skifter ved siste amming før vi legger oss (kanskje rundt 23..), så skifter jeg kun bæsjebleier eller svært tunge bleier om natta (vanligvis kun 1 gang) og om morgen rundt kl 08.00. Jeg tar bæsjebleier på badet, men da må lyset på.. Tunge tissebleier tar jeg i mørket på soverommet. Vi har kjøpt en stellematte og lagt på kommoden hans, så bruker den kun til det.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2010 Kjedelig.. Men forsåvidt et godt tegn at de tisser bra, da.... Vi må også ta bæsjebleier på badet med full belysning.
Snupi27 Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 hva med å bruke en str større om natta i bleier? vi har gått opp en str fordi gutten vår tisset gjennom bleiene sine.. jeg husker da jenta vår var baby så gikk vi til innkjøp av et sånt spøkelseslys fra ikea. det funket kjempe bra da vi skiftet bæsjebleier om natta =) brukte sånne engangs underlag man får kjøpt i butikken.. det funket hos oss =)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2010 Ja, engangsunderlag var lurt. Fikk det i babypakka fra Rimi-det skal jeg finne frem til nattan
Vimse + gullene Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 skiftet til dimmer på badet like før mini ble født. må si det er genialt til bleieskift om natten. Skifter stort sett en bleie i 3-4tiden. og både mor og barn slipper mysing og å våkne altfor mye.
Tabitha Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Trenger ikke engang å løfte babyen over på stellematte om natta, kan bare legge den nye bleia under rompa, ta vekk den gamle og sette på den nye (dette i tilfelle hun skulle tisse akkurat idet bleia er av). Om dagen bærer jeg henne mer rundt i huset, fordi det synes å være en fin avveksling å komme på stellebordet i blant. Og selvsagt er det jo en del bæsjebleier som må tas på stellebordet.
2010 Mammaen Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Pappaen her i huset legger seg sent så han tar siste bleien rundt 1 eller 2 om natten, så skifter jeg oftest en i 6 tiden (i sengen) og så neste tas i 9-10 tiden igjen. Det er da oftest bare tiss i bleien. Bæsjebleier tar jeg hvis det skjer, men det er sjelden det trengs om natten. Som du skriver blir bleiene veldig våte, så 5-6 timer er absolutt maks før de er "fulle". Tror kanskje det er nødvendig med litt oftere enn du gjør nå. Hvis babyen får mat om natten er det kanskje greit å skifte en da?
mamman til to gutter Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Det trikset fungerer bare om man har jentebabyer:-) Med guttebabyer er det stedet det er minst sannsynlig at tisset kommer, under rompa;-) Tror det er få babyer som tisser så mye at man må skifte bleie om natta. Problemet er bare å finne ut hvilken bleie som er riktig for din baby. Så må den selvfølgelig festes godt nok også. Anbefaler deg å prøve noen flere typer bleier og gjerne gå opp en str (vektanbefalingen er bare veiledende og det er jo fullt mulig å bruke en stor bleie om natta og en mindre om dagen).
bitthen Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 Min tisser OG bæsjer mye om natta. Blir helt matt. Han er bare 3,5 kg, bruker for store bleier, og tisser og bæsjer gjennom disse. I natt hadde han bæsjet igjennom to ganger! Skifter bleie 2-3 ganger natta, tror jeg burde skiftet ved hvert måltid (annenhver time), men synes det er drøyt å vekke han og styre så ofte.. Han hater å ligge på stellebordet og.. Får jo i seg mat da, det er tydelig. Neste uke er han vel 4 kg :-)
ma:) Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Vi skifter omtrent når vi legger oss selv i 23-tiden. Jenta her er bare 3,5 uke, så hun legger seg ikke på soverommet før jeg legger meg uansett. Etter det skifter vi stort sett aldri før om morgenen (gjerne så tidlig som 6-7), utenom de få gangene det kommer en bæsjebleie om natta.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 I starten skifta jeg hver gang han våkna for mat om natta men fant etterhvert ut at det var unødvendig og at han ble for våken av det. Nå skifter jeg før første måltid om natta, da er han som regel trøttest og tåler mer å bli skifta på, og da skifter jeg også på soverommet så vi slipper å gå ut av rommet. Om jeg lar vær å skifte bleie så ender det ofte med at han tisser igjennom på morgenen. Min er 6 uker nå
ღMadame_mim ღ Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 Vi har aldri skiftet bleie på jenta vår når det bare har vært tissebleie på natta. Har skiftet bleie på natta kun 3 ganger når hun har bæsjet, har utrolig nok bare bæsjet på natta disse 3 gangene alle andre gangene har det vært på dagtid. Vi har heller aldri opplevd at tisset har lekket gjennom bleia selv om den er ganske tung om morgenen. Vi har hele tiden brukt pampers. 1 og 2 var pampers newborn (?) og nå bruker vi 3 pampers babydry. Jenta vår er nå 3.5 måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå