Gå til innhold

HASTER!! Trenger tips fra dere mammaer der ute!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille pia vår på 6 og en halv månde er blitt utrulig rød i rompa og litt lenger fram i "dåsa".

Hun er både rød og tørr. Hun bæsjer opp til 3-4 ganger om dagen (pga tenner), og hyler vær gang vi kommer litt borti det.

Det er et sant mareritt å skifte på henne nå.

Hun klarer heller ikke å sitte ordentlig på fange, fordi det gjør så vondt i rompa.

Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre for at lille pia skal få det bedre?

Tar imot tips med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hvertfall funnet ut at jenta blir mye fortere bra dersom du smører med Bepanthen istedet for zinksalve. Den er også mye lettere å smøre på synes jeg.

Bortsett fra det har jeg ikke andre tips enn å la henne få lufttørke stumpen sin så mye som mulig.

Skrevet

Sinksalve har ikke hjulpe noe hittil, desverre...

Takk for tips :)

Skrevet

Inotylsalve, en vidundersalve fra apoteket!

Skrevet

Vi bruker bare aloe vera og a-krem på alle såre plasser. det hjelper ganske godt. Også som hun over her sier: lufttørk stumpen etter bleieskift.

Skrevet

Vitapan er også en fin salve. Du får den på apoteket. Håper hun snart blir bedre, høres ikke godt ut.

Skrevet

INOTYOL!

Smør på et tykt lag om kvelden og hun er nesten garantert fin igjen morgningen etterpå. En fantastisk salve, MEN den skal kun brukes når det er helt nødvendig.

Skrevet

Legg henne på gulvet uten bleie minst en gang til dagen og la henne lufte rompen. Kommer det tiss eller bæsj, ja så gjør det det. Min har aldri hatt særlige problemer med rød stump, men har han hatt antydning til litt så har vi smørt med en gang. Bruker det ved hvert bleieskift for å forebygge. Barna elsker som regel også å ligge uten kler på, og nyter friheten :)

Skrevet

Ringblomstsalve har god effekt på sår hud.

Du får den på helsekost, enten som ren ringblomstsalve(Sano) eller i kombinasjon med sink(Weleda)

Skrevet

KARITE fra Johannesklinikken. Den er 100 % naturlig med vitaminer. Den kan spises hvis du vil det :P Ikke bruk så masse unaturlige salver på ungene, det kan gjøre det værre. Og la henne ligge naken hele dagen, slik at hun får lufta stumpen godt.

Lykke til :)

Skrevet

Purelan salve funket som gull på knøttet mitt:O) samme type som brukes som brystvortesalve.

Skrevet

Inotylsalve definitivt!og la henne ligge med naken rumpe om dagene sånn at det ikke blir så tett og fuktig.potetmel hjelper også,det trekker til seg fukt slik at ikke huden hennes blir så oppbløtt og enda sårere.

og prøv å vask henne med rennende vann i vasken istedet for våtservietter/tørre servietter,hånda di og rennende vann er mykere og bedre mot sår hud

Skrevet

potetmel for å unngå at det blir fuktig.. høres kanskje rart ut, men det funket faktisk på min eldste.Ikke vært nødvendig på mini enda..

Skrevet

signerer alle inolyol anbefalingene. mye tykkere enn andre sinksalver.

Skrevet

Nå husker jeg ikke helt hva det heter, men har fått anbefalt noe som heter krystallfiolett (eller noe lignende) til ekstrem bleieutslett. Har ikke prøvd det ut selv, men mange "eldre" barnehagetanter sverger til dette. Selges i alle fall på apotek.

Skrevet

¨Det er ikke sopp da??? Ikke uvanlig at småtassene kan få sopp i stumpen... Da hjelper det med vanlig Canesten! Kanskje du kan spørre helsesøster om hva det kan være??? Hun ser det med en gang hvis det er sopp i hvert fall :)

Skrevet

Inotyolsalve fungerte på den lille her. Han var så sår at han begynte å blø. Merket allerede bedring etter et 7-8 timer. To dager etterpå var han like fin. Så her har vi alltid en tube med Inotyol i huset.

Krystallfiolett skal iflg dama jeg snakket med på apoteket være like bra, eneste minuset er visst at alt blir farget blått av den. Slik at man må være ekstra forsiktig så man ikke får det på klær.

Skrevet

Tusen takk for mange tips!

Ser at jeg må på apoteket i morgen for å handle! :)

Satser på at noe funker :)

Skrevet

Synes det høres ut som hun har sopp. Kanskje du skulle ta en tur til legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...