Mø schæl! Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Altså, jeg vet jo at dette sikkert er ganske individuelt, men jeg begynner å bli bekymret for en venninne. Hun hadde termin på fredag, og hvis fødselen ikke kom i gang naturlig i løpet av helga, så skulle hun bli satt i gang på mandag. De lovte på tro og ære å sende en melding når babyen var kommet. Jeg har ennå ikke hørt noe... bør jeg bli bekymret? Vil jo ikke sende en melding å mase heller. Det har vært litt komplikasjoner i svangerskapet, men legene mente at fødsel skulle foregå komplikasjonsfritt. Noen med erfaring? Takker for svar.
Mammapudding Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Noe av vannet mitt gikk en fredag og de begynte med modningspille lørdag, fortsatte søndag og mandag satte de meg på drypp. Fra de startet med drypp tok det 11 timer til hun kom ut. Så om hun ikke var moden så kan det hende de startet med det på mandag og drypp i dag f.eks..
Mø schæl! Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2010 Ok! Tusen takk for svar! Da bekymrer jeg meg ikke helt ennå.
Mammapudding Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Neida, hu har sikkert nok å tenke på med vondt
Mø schæl! Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2010 Huff ja, misunner henne IKKE nå (! Men forhåpentligvis noe godt i vente!
Glajenta ♥ Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Ei venninne av meg ble satt i gang to uker over termin. Hun ble lagt inn mandagsmorgen, og babyen var ute onsdag ettermiddag. Det skal sies at fødselen ikke kom igang før onsdagmorgen, tok sin tid å få henne i gang;) Så jeg ville ikke bekymret meg enda!
ღMadame_mim ღ Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 jeg ble satt igang med modningspiller 14 dager over termin (kl 10.00 om morgen) Jenta vår var ikke ute før kl 20.30 16 dager over termin!! Selve fødselen tok kun 5 timer, men ble liggende på sykehuset å vente lenge før det skjedde noe som helst!!!
ToillSjur Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Jeg ble satt igang med begge mine barn. Første gang fikk jeg 1 modningspille kl. 16.30 og kl. 20.20 var hun født. Så hos meg tok det 4 timer. Med nr.2 gikk det 4,5 time før han var ute fra riene starta. Så det kan gå fort og.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Jeg ble satt i gang fra mandags morgen klokken 7, og baby var ute onsdag klokken 13. Tar ofte litt tid å komme skikkelig i gang.
ellen-propellen Skrevet 7. juli 2010 #10 Skrevet 7. juli 2010 Jeg fikk modningspille kl 10.Vannet gikk kl 13 og kl 17 ble jeg hentet til føderom for å legges på drypp. Vet ikke helt klokkeslett dryppet ble satt,siden klargjøring osv tar noen minutter:-P Klokken 20 var babyen ute:-D (men det er visst unormalt kjapt sa jm)
Gjest irismor Skrevet 7. juli 2010 #11 Skrevet 7. juli 2010 Ble satt i gang på fredag morgen og søta kom med hastekeisersnitt tirsdag kveld. Så det er nok veldig individuelt hvordan kroppen responderer på igangsetting.
Brillefint - Jadda! Skrevet 7. juli 2010 #12 Skrevet 7. juli 2010 Jeg begynte min prosess på en mandag og ungen var født på en onsdag... Så det kan ta tid...
Line_78 Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 Som du sier vil det være veldig individuelt. Jeg ble lagt inn for igangsetting en lørdag morgen, og fødte tirsdag morgen (altså tre døgn etter at de begynte å skulle sette meg i gang). Selve fødselen startet på mandagen, etter at de først hadde satt inn en modningsballong på lørdagen, og deretter gitt meg tre modningskurer (søndag morgen, søndag kveld og mandag morgen). Så det kan altså ta flere døgn fra de begynner igangsetting til babyen er født, uten at det trenger å bety at noe er galt :-)
Mø schæl! Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 7. juli 2010 Tusen takk for svar, alle sammen! Jeg fikk for en liten stund siden melding fra mannen. Hun hadde nå fått modningspille nr. 7 (!) og ingenting hadde skjedd. Hvor mange modningspiller er det vanlig å få? De skulle visst vurdere situasjonen videre i kveld. Huff, stakkars (!
CMH Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 Etter 3 modningspiller ( på en gang!!) kom babyen etter 4 timer, ca.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 7. juli 2010 #16 Skrevet 7. juli 2010 Når jeg ble satt igang forløp det sånn: mandag: tablett 10 og 16 tirsdag: tablett 10 og 16 - vondt kl 17- baby ute 20.20 hvis hun ikke hadde kommet ville det fortsatt slik onsdag: tablett 10 og 16/ved mer åpning evt drypp/ved 4 cm ta vannet torsdag: keisersnitt får håpe hun kommer igang snart:-)
Nå da? Skrevet 8. juli 2010 #17 Skrevet 8. juli 2010 Jeg fikk første pille kl 15 på mandag, så ny kl 23, begynte med rier kl 3 og babyen var ute kl 7.30. Altså tok det ca 16 timer.
NostraStoria Skrevet 8. juli 2010 #18 Skrevet 8. juli 2010 Hvis hun ikke er moden kan igangsettelsen gå over et par dager..må da få modningstabletter. Etterhvert vil det bli åpning og enten går vannet av seg selv eller så tar de vannet. Ble selv satt i gang med modning, fødsel startet ca 12 timer etter første modninstablett, og etter 14 timers fødsel var ungen ute. I tillegg pleier igangsatte fødsler å være ganske tøffe, pga en får ikke den startfasen som en har på en vanlig fødsel. Dvs. en hopper over oppbygningfasen på riene - her er det ganske rett på veldig kraftige rier + stor sjanse for at fødsel ender opp med vakuum eller haste KS. Er hun førstegangsfødende og alt er vel med barnet så pleier de å vente mye lenger enn få dager etter termin. Jeg greide å "mase" meg til å bli igangsatt 12 dager over termin, dette pga komplikasjoner med helsa. Tror ikke du skal bekymre deg! Hun har nok fått vurdering og må vente enda lenger. En annen ting - ikke alle som orker å sende melding før flere dager etter fødsel også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå