Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ikke spesielt trøtt i første trimester. Jeg er 16+0 i dag. Men i ca. 2-3 uker nå, har jeg vært KJEMPETRØTT! Jeg har lyst å sove ofte, og er helt tung i kroppen. Var ute og gikk en fjelltur for noen dager siden, og jeg var har sjelden vært så sliten på den ruten som jeg var nå. Hva er det som skjer?

I flere bøker og hefter leser jeg at etter uke 12 "føler man seg opplagt og at energien kommer tilbake". Er jeg så trøtt og tung fordi jeg er gravid, og at det er normalt - er det andre som er trøtte også i 2. trimester? Eller bør jeg sjekke om det kan være en annen forklaring - allergi for eksempel? Eller noe annet?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke energien tilbake før uke 16, da gikk kvalmen over også så kan ha noe med det å gjøre. For nå spiser jeg bra og variert. Jeg har allergi og tar tabletter, blitt litt trøtt men går bra siden det er ferie. Tenker at om jeg hadde jobbet nå, hadde jeg vært mye mer sliten så blir spennende å se om to uker, da er ferien over. Mange blir veldig trøtte av allergien så kan være det. Men graviditeten gjør nok sitt også. Jeg blir fort sliten etter turer nå, men ikke trøtt.

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg har ikke vært kvalm, og jeg spiser som før, så det har nok ikke noe med det å gjøre. Jdeg har også ferie, heldigvis! :) Og så satser jeg på at det har gått over til jeg skal begynne på jobb igjen!

Noen som vet om det er lettere å utvikle allergier når man er gravid?

Skrevet

Hei!

Jeg er 25+2 og er kjempe sliten å trøtt! Er mer sliten nå i 2 trimester enn i 1. Har også allergi men, er ikke bare grunnen.. Hør med legen eller jordmoren din. Kanskje du har lavt blodtrykk?

Lykke til videre:)

Skrevet

Jeg er 12 + 2 og har kraftig allergi, dvs en av de 30 % med allergi som opplever en forsterkning under sv.skapet.

Har vært super trett frem til uke 11 før det dabbet av. Dvs. er nå sliten på en annen måte. Fikk så svar på blodprøvene mine og har lave jernverdier, startet i dag med jerntilskudd.

Har du ikke tatt bl.prøver ennå bør du gjøre det snart, svaret kan ligge der :)

Skrevet

Takk for svar folkens! :)

Jeg tok bl.prøve for noen uker siden. Da var blodprosenten (det er jern, ikke sant?) helt fint. Kan den forandre seg til å bli lav så fort?

Jeg har i utgangspunktet litt lavt blodtrykk, men blir man så trøtt av det, sånn hele tiden liksom? Jeg har jo tidligere merket det på at jeg holder på å besvime og sånn, men det gjør jeg ikke nå, nå er jeg bare trøtt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...