Gjest Sharazi Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Jeg syns det er vanskelig å "gi" fra seg gutten vår.. Men jeg har sovet så lite i det siste, at alle ber meg pumpe meg og ringe en bestemor, slik at jeg får sovet ut litt.. Han er bare 3 uker..
Magia Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Vi hadde barnevakt i den forstand at noen henta gutten og trilla han et par timer, så vi kunne sove. Første gang han sov borte var han 3 mnd gammel. Bedre å hente seg litt inn igjen med noen timers fri og søvn, enn å slite seg helt ut. Det er nok bare sunt å få en liten pause!
Overraskelsen Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Er det snakk om en trilletur mens han likevel sover, så er det helt greit. Veldig deilig å bare få en time eller to i senga alene på dagen! Men en hel natt borte vil jeg si er tidlig. Vår gutt på 11 mnd har ikke sovet borte ennå. Det er kanskje litt ekstremt, men har ikke hatt behov for det. Han har heller ikke hatt barnevakt en hel natt, men mormor har hatt ham noen kvelder, og han har hatt fast barnevakt på to timer på dagtid to ganger i uka siden han var 5 mnd.
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Vi hadde barnevakt første gang da han var 3 mnder. Og det var min mor som passet han. Så unn deg ett par timer fri! Det er mye bedre å ha en uthvilt og blid mor, enn en sliten og sur enn! Dette fortjener du med god samvittighet!
*LillaMeg* Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Det er jo ikke galt å ringe bestemor for å ta han på trilletur, gutten din har det mye bedre med en uthvilt mamma.. Hmmm.. Både jeg og pappen hadde "barnevakt" når han var 4uker, tanta hans passet han, og gav han mat ett par morgener, sånn at vi kunne sove litt.. Vi var jo rett i nærheten, så ser ikke på det som barnevakt egentlig. Første gangen jeg hadde ordentlig barnevakt var her om dagen, 2timer, hans bestemor som passet han mens jeg var hos dyrlegen med katten.
Gjest Sharazi Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Takk for svar! Ja, da er det bare å ta seg selv i nakken og be om hjelp noen timer da.. Det er sant det at det er bedre med en uthvilt mor, enn en utslitt mor! Håper han bare tar flaske!
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Det lønner seg å fa han til å ta flaske før du eventuelt får noen til å passe han.. Vi gjorde den feilen, og han ville ikke ta flaske. Så han fikk ikke i seg mye mat den natta.. :/ Så det er viktig!
*LillaMeg* Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Siden han er så liten, er det jo mulig å gi han mat på kopp.. Man får sånne kopper på apoteket, og da går det heller ikke utover sugeevnen..
SophieH Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 VI hadde bestemor som barnevakt en kveld da jenta vår var 6 uker. Mamma og pappa tok seg en datenight med restaurantbesøk og kino. Helt uproblematisk hvis man pumper på forhånd.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 Med vesla, så var hun vel omtrent akkurat 10 mnd gammel. Hun har vært så veldig mammadalt og hatt så sterk separasjonsangst før at det har vært uaktuelt for meg å overlate henne til andre enn pappen før hun ble 10 mnd (så jeg har vært ute på ting før dette altså, men hun var 10 mnd før vi var ute på noe sammen). De andre husker jeg ikke helt.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. juli 2010 #11 Skrevet 9. juli 2010 Dette var for en hel kveld altså. Å skulle overlate babyen din til noen for trilletur osv er jo ikke noe problem selv om han er liten :-)
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 10. juli 2010 #12 Skrevet 10. juli 2010 Hadde barnevakt ved 2mnd, overnatting. Var litt fortvilet på barnevaktens vegne da babyen våkner hele natten gjennom etter 1.5-2t. Det som skjedde var at babyen begynte å sove Har siden overnattingen kun våknet en gang om nattaen. Som regel kl. 04 eller 06. Da legger babyen seg mellom kl. 21 -22. Helt utrolig. Har ei venninde som sa det samme skjedde med ho. Tilfeldigheter???? Kan være, men jeg er glad Barnevakten ga morsmelk erstatning da jeg ikke klarer å pumpe meg uten å være sprengt.
elma82 Skrevet 10. juli 2010 #13 Skrevet 10. juli 2010 Barnevakt i den forstand at både jeg og pappaen gikk ut samtidig hadde vi for første gang nå nettopp. Småen er 8 mnd, og vi har ikke familie som bor i nærheten, men da hadde vi familiebesøk og de passet han en kveld. Men, vi har hatt mye familiebesøk eller vært hjemme hos familiene, og da er besteforeldre, tanter og onkler flinke til å passe småen mens vi sover noe ekstra. Det trengs siden vi har en gutt som ikke sover godt om natta. Da er de jo i samme hus, ev ute på trilletur, så vi er jo i nærheten hvis det er noe. I begynnelsen syntes jeg også det var vanskelig å overlate han til andre, og slappet ikke av. Nå er det ikke noe problem, så lenge vi gir han til noen både han og vi stoler på. Så ring en bestemor og sov noen timer, hun kan jo ha babyen i samme hus eller bare trille litt i nærheten. Og bestemødrene har jo hatt småbarn selv en gang, så selv om det er lenge siden får de det nok bra til Babyen tar ikke skade av det, og du får det bedre med litt søvn.
simba>>>3gutter Skrevet 10. juli 2010 #14 Skrevet 10. juli 2010 En god nabo passet minsten når han var en og en halv uke foordi jeg måtte til tannlegen og rotfylle og gubben var hos legen med storbror.
TillaMaria81 Skrevet 10. juli 2010 #15 Skrevet 10. juli 2010 hæ, det er da ikke noe problem ha litt barnevakt? vi hadde det fra starten av! bestemor passet på tre timer fra han var 5 dager gammel... har hatt barnevakt et par timer om dagen siden:)
lillepersille80 Skrevet 11. juli 2010 #16 Skrevet 11. juli 2010 Vi har ikke hatt barnevakt enda, men pappaen hadde ham alene for første gang i 2 timer i går mens jeg var hos frisøren; han begynte å gråte 5 min. etter at jeg gikk ut døra og ga seg ikke før jeg kom hjem (han er 6 uker). Så dette er ikke noe jeg prøver igjen med det første (og for de som lurer så var han nyammet da jeg gikk og han spiser med 2-3 timers intervaller). Jeg kommer ikke til å "gi ham fra meg" med det første samme hvor trett jeg er (og han er kolikkbarn), da jeg tror det kan være skadelig for barnet, og det blir ikke anbefalt at barnet sover borte fra mamma/pappa før det har rundet året. Men barnepass i eget hus eller kort trilletur bør jo være i orden =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå