Gå til innhold

Noen som har erfaring med Medicus i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bosatt i Oslo men på ferie i Trøndelag i hele sommer. JM og lege mente at jeg burde få gjennomført uke 36-kontrollen min i uke 36 (antar pga sjekke leie - ikke festet ennå) og da er vi i Trondheim. Jeg har forsøkt meg litt rundt om kring for å sjekke om jeg kan få komme inn til en lege i byen, evt. St. Olavs men blir bare avvist pga er ikke min fastlege/kommune og det er ikke akutt legehjelp...

Føden på St. Olavs anbefalte Medicus eller Aleris privatklinikker og jeg ser på Medicus' hjemmesider at de gjennomfører sv.skapskontroll. TIl den nette sum av kr 850... Så før jeg bestiller århundrets dyreste uke 36-kontroll ville jeg høre om noen her har erfaringer med Medicus i Trondheim og de som jobber der? Blir helt svett av dette og vil gjerne få avklaring så raskt som mulig (maks hormonell om dagen - i går begynte jeg å gråte fordi jeg ikke visste hvilket eller hvor mange dynetrekk og laken vi må kjøpe til knøttet... Jeez!)

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

shit, det blir 850 sure kroner i såfall! Men kan du ikke be fastlegen din henvise deg til Medicus i tr.heim eventuelt, hvis de mener at den kontrollen er så livsviktig?

Skrevet

Var på tidlig ultralyd på Medicus og var fornøyd, de var hyggelige og profesjonelle. Tror jeg betalte samme sum.

Men enig i at det var dyrt for en kontroll!

Kan du ikke ringe og høre hva undersøkelsen innebærer?

Kan jo godt være at du får se babyen på tv;)

Skrevet

"Problemet" er at jeg har et fullstendig problemfritt sv.skap og det er derfor ingen grunn til å henvise meg til spesialist.... Men både JM og lege mener at det uansett sv.skapsforløp er viktig å gjennomføre uke 36-kontrollen i uke 36 når babyen ikke har festet seg. Dette for å sjekke leie.

Æsj, blir litt gal av hele greia og vurderer å bare reise hjem til Oslo en uke før planen. Men da har vel fastlegen min ferie, skal du se.

Skrevet

Du skal vel på kontroll i uke 32 og sjekke leie? Hvis babyen har lagt seg med hodet ned da, er sjansene minimale for at den skal snu seg igjen- det har ihvertfall aldri min far opplevd iløpet av sine snart 30 år som lege.. Om hodet er festet eller ikke spiller da mindre rolle, for hvis vannet skulle gå er det bare å ringe føden og få instruksjoner derfra. Kontrollen kan derfor fint vente til uke 37, hvis du ikke kjenner noen i området der og kan få "låne" en time hos deres fastlege (er visst mulig). Å betale nesten 900 kr for en privat time hadde ihvertfall ikke jeg giddet, og synd hvis du må forkorte ferien med en hel uke bare pga det =)

Skrevet

Jeg har vært på uke 32-kontroll og da var ikke hodet festet (en uke siden). Hun turner rundt og skifter fra sideleie til seteleie tilbake til hodeleie igjen. Er 32 + 3 i dag og skal hos JM på føderiket i morgen igjen for omvisning. Har hun festet seg da (håpe-håpe) så utsetter jeg feriekontrollen til jeg kommer hjem igjen.

Jeg tenkte også å vente til uke 37 - med det syens både lege og JM var en dårlig ide... Jeg har også forsøkt fastleger til familie og kjente men det har ikke gitt resultater, mye pga ferieavvikling og sprengt kapasitet. Det fins tydligvis ikke leger med god tid i Trondheimsområdet.

Blæsj, som deg så tenker jeg at dette er mye penger for lite - det som gjør meg så usikker er at både lege og JM mente noe annet. Kan høre med JM på Føderiket i morgen hva hun synes. Dumt at dette tar så mye energi og fokus fra meg nå, men klarer ikke å legge det fra meg heller!

Takk for alle svar i alle fall :)

Skrevet

Oi, så hun driver og turner rundt fortsatt, fra et leie til et annet? Er visst en skikkelig akrobat du har der inne da tydeligvis;) Hvordan gikk det idag forresten?

Så du skal føde på Føderiket altså? Ble spurt om jeg ikke ville føde der denne gangen, siden jeg fødte på Riksen sist, uten noe smertelindring. Men jeg takket nei jeg da, siden jeg synes det virker lite med bare ett døgn på barsel..Vil liksom få ammingen skikkelig igang før jeg blir overlatt til meg selv mer el mindre, selvom det forhåpentligvis går bedre denne gangen. Så litt synd med den korte barseltiden, for jeg kunne egentlig tenkt meg å føde der, virker ihvertfall veldig bra.

Skrevet

Jeg har vært der to ganger, kan vel ikke skrive navnet på legen, men hun var veldig hyggelig og veldig dyktig.

Men du, de har sommerstengt tre uker i juli... Og den første uka de har åpent i august, har de fullt opp allerede (jeg prøvde å få time, men det gikk ikke). Jeg husker ikke når den første ferieuka deres er, men tror det er i disse tider. Jeg ville ringt dem så raskt som mulig...

Skrevet

De har forresten en gynekolog på Heimdal helsehus, jeg fikk til slutt time hos henne. Husker ikke hva hun heter, men det er bare å se i telefonkatalogen. Hun tror jeg er tilbake på jobb etter ferien omtrent nå. Jeg tror også hun har refusjonsavtale, så du slipper å betale 850kr hvis du har med henvisning.

Skrevet

Haha, jeg blingset på forumet - jeg trodde jeg var på skravle, men så var det 3tri. Jeg hører ikke hjemme her, men uansett. :)

Skrevet

Føderiket i går gikk veeeeldig bra! En HELT fantastisk JM som sa: Nei, guri meg, her går alt så bra. Kom i slutten av uke 37, det er en veeeldig bra tid å ta den kontrollen på". Så ingen Medicus på meg! Noe smo er bra, siden jeg har fått andre svar om sommerstenging og fullt etc...

Gleder meg så mye til å føde på Føderiket, det er så god og rolig stemning i lokalene, akkurat slike omgivelser jeg trenger for å slappe av. Jeg har ikke sykehusskrekk, men synes ikke jeg trenger å dra på sykehus med mindre det er noe galt - for meg er sykehus og leger for syke mennesker og jeg er frisk som en fisk! (har i grunnen aldri følt meg bedre enn nå... :))

Du blir ikke sendt hjem før du er uthvilt og har kommet i gang med ammingen, selv om man som i utgangspunktet ikke har mer enn 24 timers liggetid. Og så kommer de hjem til deg minst en gang i løpet av de første dagene etter fødselen og kan evt hjelpe deg med ammingen der hvis det skulle dukke opp problemer. De har veldig gode ammeresultater hos Føderiket, så jeg tenker at det er ikke bare selve forløsningen de er eksperter på. Har lest brukerundersøkelsen for 2009 og er virkelig overbevist over de gode resultatene de har.

Skrevet

Hehe - takk for svar uansett! Det har ordnet seg for meg nå :)

Skrevet

tittet tilfeldigvis innom fra andre timester... :) Sjekk med ultraportalen de er billigere enn medicus på ultralyd ihvertfall. Jobber jordmødre der som vanligvis jobber på st.olavs. Fikk time dagen etter der, og utrolig hyggelige (ihvertfall de to jordmødrene jeg har vært borti der) :)

Skrevet

oi litt ivrig i å spre min informasjon så så ikke at du hadde fått ordnet det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...