Annelina Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Jeg er så "dett i desa", har prøvd saltvannspray, men d hjelper ingenting. Står i felleskatalogen at man ikke skal bruke otrivin viss det ikke er helt nødvendig, noen som har brukt nesespray, eller har andre goe hjelpemiddler?
En Prins + Prinsesse Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 jeg fikk beskjed om at det var greit å bruke det... så jeg bruker det nå... snart brukt det i 4 uker... er asllergisk og får ikke tatt allergi spray, så derfor bruker jeg denne... jeg brukte det den siste mnd jeg var gravid med første mann også.. ingen skade skjedd... jeg leste forresten av nesesprayen har en fort virkning, så den rekker ikke komme ned til babyen før den er ute av kroppen igjen.. det var det en lege som sa... så du kan bare bruke det.. men prøv å ikke bruk det lenger enn hva som står på pakken...
babymaby Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Fra pakningsvedlegget: Graviditet Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet. http://www.novartis.no/downloads/pdf/otrivin_spc.pdf Men det skal IKKE brukes mer enn ti dager!
En Prins + Prinsesse Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 da lurer jeg på hva man skal gjøre når saltvann ikke funker å man ikke kan bruke alleregi spray....
looniecartoonie Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Hvis du har betydelige aalergiplager bør allergispray eks. Avamys kunne brukes. Lokalbehandling gir liten systemisk effekt..
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 de plagene jeg har er tett nese hele tiden.... nå bruker jeg otrivin tre ganger om dagen for å få puste.... bør vel ta kontakt med legen, for jeg har prøvd flere forskjellige allergi sprayer, å kun den jeg har fått nå sist funker, men den kunne visst ikke benyttes under graviditet....
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 den heter forresten avamys den som funker på meg.....
Mamma til tre :o) Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 har dere prøvd å skylle nesen med saltvannsoppløsning og nesehorn som fåes kjøpt på apoteket?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 Avamys har jeg fått av min lege kun pga graviditeten, jeg pleier bruke tabletter men de får jeg ikke bruke nå. Jeg syns midlertidig ikke at avamys funker noe i det hele tatt
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juli 2010 #10 Skrevet 8. juli 2010 åååh, fikk du det ??? kanksje jeg kan bruke den da... Hmm! ringer legen i morgen å hører.... har brukt otrivin LITT for lenge nå kan du si......
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Hm.. jeg leste pakningsvedlegget nå (fant det i alt rotet) å der står at du ikke skal ta "Avamys" dersom du er gravid eller prøver å bli graivd uten å ha rådført deg med lege eller apotek...
Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 Har brukt Otrivin hele svangerskapet, og det gjorde jeg når jeg var gravid med de første og. Bruker barnedose. I følge både lege og jordmor skal ikke dette være skadelig for barnet, men er ikke bra å bruke det mer enn 10 dager, fordi en blir avhengig, og nesen fortsetter å være tett. Skal på avvenning når lille-mor er født og slimhinnene ikke er hovne lenger:-)
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 Akkurat det samme som deg kjenner jeg ei som også var borti... hadde brukt det med de to første, også denne gangen... men folk sier så mye forskjellig... noen sier det ikke er bra, å da blie jeg bekymret.. jeg har brukt det i 4 uker nå, å var på Ul i går hvor alt stod bra til med barnet... så jeg satset på å bruke det lenger om jeg ikke kan ta allergi sprayen...
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juli 2010 #14 Skrevet 8. juli 2010 du er ikke fra konsberg du forrsten?
bæibi nr.3!! Skrevet 8. juli 2010 #15 Skrevet 8. juli 2010 Det sies mye forskjellig, ja! Jeg forholder meg til min lege som sier at Otrivin barnespray virker lokalt og ikke har noen innvirkning på fosteret. Saltvann, mentolatum etc. er selvfølgelig utprøvd uten hell. Tredje svangerskap nå med tett nese! Med de forrige to sprayet jeg frem til fødsel, og så ikke en dag mer. Hovne slimhinner forsvant i det barnet poppet ut! :-) Rart ikke tett nese er listet som et vanlig svangerskapstegn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå