MyLittlePony Skrevet 7. juli 2010 #1 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei! Ser at det er mange gamle innlegg her...er det noen diabetikere som er gravide nå? I Stavanger omr?! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nykommern Skrevet 7. juli 2010 #2 Del Skrevet 7. juli 2010 Diabetiker og gravid, men ikke i stavangerområdet. Bor like utenfor Oslo og følges opp på Rikshospitalet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142064772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten03 Skrevet 11. juli 2010 #3 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg er diabetiker, bor i Oslo og er gravid i 7. uke. Har foreløpig bare vært hos fastlegen, siden norsk diabetikersenter har sommerferie. Blir kalt inn til Ullevål i nærmeste fremtid. Har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Ikke planlagt, men svært ønsket. B.s er ustabilt og jeg må måle hele tiden. Påfølgende natta etter jeg fikk konstantert at jeg var gravid gikk jeg i insulinsjokk. Skremmende..Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142079702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 11. juli 2010 #4 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg har diabetes type 1 og er gravid 22 uker på vei. Følges til vanlig opp på Norsk Diabetikersenter, men har blitt fulgt opp på "Diapol" på Riksen siden jeg var 6 uker på vei. Ringte til Riksen og fikk en epost adresse som jeg sendte en mail der jeg skrev at jeg var førstegangsgravid diabetiker og at jeg ønsket å bli fulgt opp på Riksen i svangerskapet + at jeg ville ha fødeplass der. Fikk brev i posten ca 1 uke etterpå med time til diapol og innvilget fødeplass:o) Jeg fikk også mye lavt blodsukker i begynnelsen med mye følinger. Hadde alarmen på 2 ganger om natta for å sjekke blodsukkeret. Måtte også gå mye ned på insulinmengden (ned fra 20IE insulatard på kvelden til 8IE). Fikk også tips om å bytte langtidsinsulinet fra insulatard til levemir, og det hjalp i forhold til nattlige følinger. Har hatt HbA1c på 6 tallet gjennom hele svangerskapet og er fornøyd med det:o) Har så langt vært veldig fornøyd med oppfølgingen på Riksen. Er på kontroll hver 14. dag i 1. og 2. trimester, og 1 gang hver uke i 3. trimester. Er da hos diabeteslege og jordmor hver gang + bl.prøver og urinprøve. Får også ekstra ultralyder fom uke 24 og fram til fødsel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142080098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyLittlePony Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 12. juli 2010 Flott at det er noen diabetikere her, uansett om dere er fra stavanger omr eller ikke :-) Kjekt å høre at det står bra til med dere! Jeg er 19 uker på vei, og dette er første barnet vårt. Hadde et langtidsblodsukker på 7.5 da jeg ble gravid. Nå er jeg nede i 6, og svært fornøyd med det. Synes det har vært et slit å komme så langt ned, og måler og styrer på hele dagene synes jeg. Har øket insulindose hele tiden fra jeg ble gravid, så jeg har ikke merket noe til laver blodsukker i begynnelsen...men alt er jo så individuelt. Ellers går jeg til oppfølging på Stavanger Universitets Sykehus. Går da en gang i månedet til dia.sykepleier og en gang i månedet til UL/jordmor/endokrinolog...så det blir en gang hver andre uke. Synes det fungerer bra, og de er veldig flinke der inne. Ellers har jeg fått beskjed om at det kan være smart å gå til kommunal jordmor utenom også...så jeg har bestilt tid der i august. Grunnen til at de anbefalte meg å gå til en kommunal jordmor i tillegg, er at hun vil snakke mer om svangerskapet og babyen, ikke bare om diabetesen (som de gjør på sykehuset). Og etterhver som fødselen nærmer seg så kan det jo oppstå behov for å snakke mer om hva som kommer og slike ting... :-) Ønsker dere lykke til, og håpe at vi kan holde litt kontakten fremover :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142085174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
g 05, venter jente Skrevet 19. juli 2010 #6 Del Skrevet 19. juli 2010 Så gådt at det er fler enn meg her... Kaster meg på her. Type 1 dia, 2. gangs gravid. Blir fulgt opp på Ullevål. 28+1 i dag. Gleder meg til jeg er ferdig med den intense kontrollen både hjemme og på sykehuset. Jeg hadde mye nattfølinger i 1. og starten på 2, trimester. Nå har det heldigvis gitt seg, men får så høyt blodukker ved 8 tiden om morgenen at jeg må ha på vekkerklokke for å sette hurtigvirkende ved 7 tiden. Er det ikke det ene, så er dt det andre... Ellers synes jeg det er greit å gå gravid. Har heldigvis hatt lite trøbbel både denne og forrige gang. Håper vi kan ha litt kontakt videre :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142107903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten03 Skrevet 29. juli 2010 #7 Del Skrevet 29. juli 2010 Ja, dette blodsukkert kan være et sikkelig slit til tider. Hvordan syntes du oppfølgingen på Ullevål har vært? Er du fornøyd? Jeg blir også fulgt opp der, men har vært der bare en gang foreløpig. Mitt førsteinntrykk var ikke så bra. Bluferdigheten til den enkelte gravide ble ikke ivaretatt. Dørene sto oppe og man kunne høre jordmoren si blodsukkerverdiene til den enkelte. Og hun var heller ikke redd for å si hva hun mente om blodsukkeret sånn at alle som satt ventetende i korridoren hørte det. Andre private spørsmål ble også stilt med åpne dører. I tilegg sa legen sukkersyke, det irriterte meg fryktlig. Hun var jo ferievikar - og hun er sikkert en flink lege. MEN at helsepersonell fortsatt sier sukkersyke syntes jeg er trist. Men det er meg. Jeg skal se an til neste kontroll, og eventuell prøve å søke meg over til riksen. Skal prøve å legge kritikern i meg litt til side neste kontroll Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142140334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10n Skrevet 30. august 2010 #8 Del Skrevet 30. august 2010 Hei! Jeg er også gravid diabetiker, fra sørlandet. Gravid for andre gang, helt i starten, har ikke vært til kontroll enda. Hatt type 1 siden jeg var 14, er nå 30. Det som bekymrer meg veldig, er blodsukkeret. VET at Hba1c var for høy da jeg ble gravid (7.8 v siste måling) og denne gangen har jeg flere verdier på 10. 13 ja helt opp i 18 etter måltid. Og jeg blir så nervøs om det skal skade barnet mitt. Har noen av dere noen kommentarer eller erfaringen i forhold til det? det skal bli godt å få snakke med lege/diasykepleier om det også. Helt enig, helsepersonell sier ofte sukkersyke, og det er helt tragisk! Lykke til videre alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142260386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemonia Skrevet 2. september 2010 #9 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg er også gravid med type 1 diabetes. Uke 13 nå, venter nr 2. Jeg følges opp på Diapol på Rikshospitalet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142273549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemonia Skrevet 2. september 2010 #10 Del Skrevet 2. september 2010 Ser at noen her fikk færre nattfølinger av Levemir. Jeg skulle også bytte fra Humulin til Levemir pga føling om natten, men det resulterte dessverre ikke i færre følinger, men at jeg ikke kjente at jeg hadde det. Var veldig ekkelt når jeg tilfeldigvis oppdaget lavt blodsukker to ganger (så lavt at jeg vanligvis ville vært skikkelig dårlig) hvor jeg ikke merket noenting, så jeg byttet tilbake igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142273566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten03 Skrevet 2. september 2010 #11 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg er gravid for første gang så har ikke så mye å sammenligne med, men mitt hbA1c var ca 7,0 - 7, 5 % ved unnfangelsen. Indremedisineren sier at det kunne godt ha vært lavere, men at det som regel går bra med de som har høyere enn dette også. Nå er du jo gravid, Kris10n og kan ikke annet enn å gjøre det beste ut av det Selvsagt hadde det vært mer optimalt med et lavere blodsukker, men det er ikke noe å få gjort noe med. Tenk på de som ikke vet de er gravid før etter 4 - 5 mnd som både går med svingende blodsukker og tar seg en fest- som regel går det jop bra med disse også. Men jeg kjenner så absolutt igjen følelsen av å være redd for at mitt blodsukker kan skade barnet - og det er en skremmede og forferdelig følelse. Jeg var litt usikker hbA1c akkurat rundt unnfagelsestider, sånn at jeg fikk tilbud om utvidet UL. Tror egentlig grensen for at de sender gravide diabetikere til utvidet UL er rundt 8,5 %. Jeg syntes det er veldig vanskelig å regulere bs, ser 2-tallet flere ganger i løpet av dagen. Er nå 13 uker på vei, og syntes kroppen min er svært svingende. Det er virkelig ikke lett å regulere med både kvalme, føling, redsel for høyt bs, redsel for føling, tretthet og alt som hører med. Lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142275406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 28. september 2010 #12 Del Skrevet 28. september 2010 Hei hei. Er litt sent ute her ser jeg Jeg er fra Drammensområdet, har hatt diabetes (1) siden jeg var 10 år og er nå 28. Har endellig kommet til uke 30 i graviditeten. Før jeg ble gravid hadde jeg HbA1c på ca 7,1, men den falt fort og jeg jobbet hardt med å få bl.s. ned. Siden jeg var ca 6 uker på vei har jeg variert fra HbA1c på 5,4 til 5,7, og legene på både føde pol. og dia.pol er veldig fornøyde. Kjenner at det nå de siste ukene har blitt et svært økende insulinbehov og jeg bruker nå nesten 10 IE mer Lantus (samme virk.som Levemir, men tålte ikke denne) mrg og kveld. Novo Rapiden har jeg økt med 4-8 IE til måltidene. Og verre skal det visst bli Men så lenge jeg måler hyppig og noterer alle målinger, ser jeg en sammenheng i hva som har fungert av dose i.f.h.t bl.s kontra hva det gjorde før. Jeg er super fornøyd med oppfølgingen på Drammen (Buskerud sentralsykehus).. Har en dia.lege som kun tar seg av de gravide diabetikerne og det samme med legen på føde.pol. Jordmor tenker ikke bare diabetes, men er veldig opptatt av meg og min mann og vårt lille vidunder. Har nå fast UL hver 4 uke (blir hyppigere ktrl. straks), jordmortime hver andre uke og er hos endokrinolog hver 2-3 uke, i samsvar med jordmortime eller UL. Har også vært igjennom to øyekontroller. Utenom diabetesen har jeg ingen andre gravidplager og frøkna vår har hittil ikke noen tegn overvekst Men det er mye jobb dette her Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142375214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10n Skrevet 30. september 2010 #13 Del Skrevet 30. september 2010 Hei du med lita vinterprinsesse:) Høres ut som du får veldig bra oppfølging! Her er det litt mer ustabilt, møter forskjellige leger hver gang, men er "kun" tre endokrinologer som bytter på kontrollen med gravide diabetikere Hvordan klarer du å få hba1c helt ned i 5,4? Nå når du er så langt på vei har det jo også å gjøre med at blodet blir fortynnet, men likevel.. Jeg er på nedre del av sekstallet og føler bs ligger mot føling hele tida.. Har du mange følinger? Lykke til videre, det er jo ikke såå lenge igjen for deg heldiggris Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142384695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 7. oktober 2010 #14 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei kris10n Ja, jeg er kjempe fornøyd med oppfølgingen. Har hatt to andre leger i korte perioder (legen min hadde perm og ferie), men ellers er det bare han ene Jeg har alltid hatt godt kontrollert diabetes, men hadde jo ikke ventet at det skulle gå så bra. Jeg måler bl.s. før hvert måltid og noen ganger 2 timer etter. Samt fastende bl. s. hver morgen, for å se om jeg må øke langtidsvirkende. Ligger fastende bl.s. over 6, øker jeg med 1-2 iE samme kveld (øker også morgendosen parallelt, slik at morgen og kveldsdose med Lantus er like). Ellers så fører jeg alle målinger og insulindoser, slik at jeg kan se en sammenheng mellom bl.s. før mat og riktig dose. Vil helst ligge ned mot 3 mmol/l til hvert måltid. I begynnelsen hadde jeg veldig mye følinger og merket de ikke før jeg nærmet meg 2 mmol/l, mens nå har kroppen vendt seg til det og jeg har ikke samme plagene av følingene. Men jeg har flere følinger pr.dag (mellom 2-6 stk, må alltid ha noe spiselig i nærheten, men det som er nå er at det skal mye mindre til for å få bl.s. opp igjen, enn til vanlig. En halv banan eller et glass melk kan få bl.s i skyene). Hadde veldig mange følinger når HbA1c lå på 5,4 (det er litt for lavt). Ligger nå rundt 5,7-5,8 og kjenner at det er bedre. Men merker at jeg må jobbe hardt nå....er rundet 31 uker og insulinbehovet er ekstremt.... Jeg gjør alt jeg kan for at lille frøkna vår skal ha det bra og jeg gjør så godt jeg kan for ikke å få stor baby...hun har guskjelov 0% overvekst enda Takk for lykke ønskninger og det samme til deg Hvor langt har du igjen?? Og hvor får du oppfølgingen din hen?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142411185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10n Skrevet 8. oktober 2010 #15 Del Skrevet 8. oktober 2010 Så flink du er:) Jeg setter ikke noe Lantus på morgenen, men vurderer om jeg skal begynne med det. Hvor stor er din dose på morgenen -ifht kveldsdosen? Når du sier at bs går i skyene etter føling og (litt mat), setter du ganske mye novorapid da? Hvor høyt er opp i skyene for deg..? Mange spørsmål her Når jeg har bs på opp mot 13 etter måltid el føling blir jeg skikkelig stressa. Men som regel ligger jeg rundt 5-6 etter måltid og er fornøyd med det. Jeg er bare 10 uker på vei, til søndag, og blir fulgt opp på sykehuset i Arendal! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142414358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 8. oktober 2010 #16 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hei igjen. Lantus dosen morgen og kveld har jeg holdt lik. Før graviditeten brukte jeg 18 iE morgen og kveld, så måtte jeg trappe ned de første ukene av graviditeten så var nede i 14-16 iE. Nå har jeg trappet meg gradvis opp de siste 5 ukene og er opp i 28 iE morgen og kveld. I utg. pkt ved føling setter jeg ikke insulin, før det går over, men da setter jeg ca halvparten iE av det bl.s er-altså ved bl.s på 10 setter jeg 5 iE. Føling trenger du ikke å stresse med, spis og tenk på at du må endre dosen din ved måltid. Baby tåler følinger veldig bra, den tar det den trenger uansett. Det er det høye bl.s som ikke er bra, for baby klarer ikke å kvitte seg med sukkeret og derfor fare for for stor baby. 5-6 etter måltid er jo der du bør være, så det er jo kjempe bra Når jeg sier høyt bl.s er det for meg over 9...før baby var det liksom ikke så farlig, men nå har jeg blitt skikkelig kontrollfreak på bl.s. Men ser jo at jeg har hatt nytte av det- og alle leger er svært fornøyd Når jeg var like langt på vei som deg, hadde jeg veldig redusert insulinbehov og hadde mange følinger på 1,2-1,6 i bl.s. Men dette snudde ved ca uke 25, noe som er vanlig....og har aldri brukt så mye insulin som jeg bruker nå...men men er jo ikke lenge igjen nå...så holder ut. Dette kommer du til å klare kjempe bra, du har jo ett godt utgangspunkt ser det ut som ) Vi diabetikere er jo alle veldig forskjellige, så det er vanskelig å sammenligne seg...Ingen har samme virkning av sykdommen, så vi må jo finne det som er best for oss selv og dette tar tid Lykke til videre og kos deg med den lille i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142414487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frklykke & kosefisen Skrevet 8. oktober 2010 #17 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hei. Har diabetes 1, har hatt det i 10 år og er i begynnelsen av 20årene. Fant nettopp ut at jeg er gravid, og skal til legen på mandag. Dette var ikke planlagt, så må jo ærlig innrømme at jeg er litt redd. Har en ukontrollerbar diabetes, med høye hba1c-verdier de siste 3-4 årene (mellom 9-13). Har derfor brukt spiral de siste 3 årene for å unngå graviditet. Nå er det jo ikke så mye å gjøre med det faktum at jeg er gravid, og har alltid gledet meg masse til den dagen jeg skulle få barn, hadde ikke bare planlagt det riktig enda. Men heldigvis er meg og samboer enige om hva vi skal gjøre, og jeg slipper å gå igjennom alt alene. så da gjenstår det bare å se hva legen sier til mandag Bor forresten i Kristiansand Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142416488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 10. oktober 2010 #18 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det går nok bra skal du se. De første 12 ukene av graviditeten får du litt hjelp av den lille i magen til å stabilisere bl.s, grunnet fortynning av blodet o.l. Så du får ett bedre utgangspkt. for siste del av graviditeten.. Men det kan jo bli litt jobb Du vil få tett oppfølging av sykehus og endokrinooger, barneleger, jordmødre o.l . Så det er mange som kommer til å hjelpe deg på veien Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142421584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10n Skrevet 10. oktober 2010 #19 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei, ja takk lita vinterprinsesse, dette går nok bra, jeg bare gleder meg til fortsettelsen. Og fr lykke, jeg er spent på å høre hvordan du opplever oppfølgingen på sykehuset i kr.sand, selv blir jeg fulgt opp i Arendal-så kom gjerne med noen oppdateringer. Det beste jeg kunne gjøre da jeg ble gravid, og ikke hadde særlig bra blodsukker, var å begynne å skrive ned blodsukker før måltid og to timer etter, og insulin. Det ga liksom en helt annen oversikt og bevissthet, selv om talla ikke alltid var morsomme å skrive ned.. Men så blir det gøy første gangen du kan skrive 5 to timer etter middag:) Lykke til videre og med legen på mandag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142422514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frklykke & kosefisen Skrevet 11. oktober 2010 #20 Del Skrevet 11. oktober 2010 Har begynt med diabetesdagbok i dag, etter et besøk hos legen i dag. Fikk hastetime til ul på gyn pol i morgen, og ny legetime til fredag. Så får man bare satse på det beste. Gleder meg jo masse til å finne ut sånn ca hvor langt jeg er på vei, må vel være ærlig å innrømme at jeg ikke har fulgt så nøye med på menstruasjonen de siste årene. Men utifra hva jeg kunne huske regnet legen seg fram til termin 15 mai, så er jo fortsatt ganske tidlig, og muligheten for at jeg har skadet barnet mindre. Tusen takk for lykkeønskninger kris10n og vinterprinsesse. Masse lykke til, til dere også Og skal selvfølgelig skrive om oppfølgingen på sykehuset i Kr.sand. Håper de er støttende og hjelpsomme, istedenfor negative og dømmende. Har jo prøvd så godt jeg kunne å ikke bli gravid med helsesituasjonen min, men noen ganger vil bare skjebnen det annerledes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142425295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10n Skrevet 12. oktober 2010 #21 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, nå er det jo meningen at du er gravid. Og tenkt SÅ spennende det blir etterhvert når bekymringene går over i glede og undring over at du faktisk er gravid og snart skal få en liten en liten baby i hus! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142429897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frklykke & kosefisen Skrevet 12. oktober 2010 #22 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, gleder med til den dagen det bare er gledestanker. Gikk forresten veldig bra på gyn pol i dag. De fjernet spiralen og ordnet time rett etterpå til dia polklinikken. Fikk et veldig greit førsteinntrykk av kristiansands sykehus på akkurat dette. Får time på fødepolklinikken med oppfølging av overlege som har ansvaret for alle gravide diabetikere. Og skal i tillegg ha oppfølging fra diapol klinikken og fra lege. Diabetessykepleier var veldig flink til å berolige meg og svare på alle spørsmål og bekymringer. Første dagen i dag at jeg har sluppet skuldrene litt ned på en stund. Ble forresten satt til ca 8 uker på vei, men får vite nærmere dato når jeg får UL i uke 12 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142431025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 14. oktober 2010 #23 Del Skrevet 14. oktober 2010 Så bra at du endelig klarer å slappe av litt da Høres ut som du vil få god oppfølging Masse lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064745-noen-diabetikere-som-er-gravide-n%C3%A5/#findComment-142435354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå