Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som helsepersonell og har bare ikke sjans til å orke stelle noen nå som jeg er så vanvittig kvalm, er i uke 8 og følte det tok seg så kraftig opp så i morgen må jeg bønnfalle legen min om hvertfall to ukers sykemelding for å håpe det går litt på hell etterpå. Regner med det hadde det slik forrige svangerskap også. Legene idag er jo så veldig vanskelige med sykemelding men det er jo ikke akkurat som jeg renner døra ned og blir sykemeldt heller.... Det er liksom så mote nå at vi gravide skal være superwoman...altså graviditet er ingen sykdom nei, men det er jammen mye annet...konstant fyllesyk kjennes det ut som jeg er for tiden...må ha hvile bare må ha det;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064640-noen-sykemeldte-grunnet-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sykmeldt grunnet kvalmen i to uker, og lengre hvis jeg ville. Legen var ikke i tvil, jeg trengte nesten ikke å spørre engang. Han sa det var veldig viktig at jeg roet ned helt, ikke stresset og hvilte masse. Blodtrykket mitt var kjempehøyt også pga kvalmen og pga at jeg var så urolig og stresset, jeg sleit med å komme meg på jobb og det tok veldig på å "holde seg frisk" gjennom dagen, og blodtrykket økte deretter. Det var også tøft å stå opp tidlig.

Etter jeg ble sykmeldt og kunne ligge på sofaen store deler av dagen sank blodtrykket betraktelig og formen ble bedre, men jeg kjenner fremdeles at hvis jeg må stå opp tidlig eller stresse med noe, kommer kvalmen igjen.

Som legen min sa det, nå skal du bare tenke på deg selv og HVILE. Så han ordner nok sykmelding til deg. Det bør han. Lykke til :-)

Jeg har vært fullt sykemeldt i 3 uker pga kvalme og svimmelhet! Er nå 50% tilbake i jobb og neste uke skal jeg være fullt tilbake! Jeg jobber også som helsepersonell så var på ingen måte mulig for meg og fungere i en hektisk hverdag med dårlige pasienter som trenger god pleie! Synes selvfølgelig du skal få sykemelding så lenge du kjenner at du ikke klarer og gjøre jobben din! Kvalmen blir jo som regelt verre ved stress... Lykke til:)

Jeg er også sykmeldt på grunn av kvalme/oppkast. Er 9+0 i dag. Gått ned 5 kg siden jeg ble gravid og hadde utslag på 3+ på ketoner i urin. Legen ville legge meg inn pga hyperemesis, men siden jeg jobber på gyn avdeling selv hadde jeg lite lyst til det. Fikk rpt på Phenergan kvalmestillende og håper det og hvile skal hjelpe meg gjennom dette.

jeg er også sykemeldt pga kvalme... ble sykemeldt da jeg var litt over 7 uker, er nå 11+3. Legen min sykemeldte meg i 4 uker med en gang, i og med at jeg alle svangerskapene stort sett har vært kvalm fram til da (12.uke). Hun spurte om jeg trengte sykemelding. Jobber også i helsevesenet, første svangerskap tenkte jeg også at svangerskap ikke er noen sykdom, og trosset meg selv ved å dra på jobb... men hva får man igjen får det?? bare en dødssliten kropp... husker at da legen min sykemeldte meg den gangen, så sa hun at jeg bare skulle dra hjem, legge meg på sofa'n og lese gravidmagasiner og nyte graviditeten :) herlig når man har en sånn lege. Slipper å få dårlig samvittighet for at man ikke er på jobb. Lytt til kroppen, er man kvalm og dårlig, er man hjemme fra jobb... ta det med ro, gjør kun de mest nødvendige tingene til det verste har gitt seg, og nyt graviditeten så godt det lar seg gjøre :)

Jeg har vært litt sykemeldt pga. kvalme.. Bare 20%, men for meg har det hjulpet mye! jeg får litt tid på morgenen, som hjelper på ettermiddagskvlmen..,. er 11+3 nå... var hos legen igår, og han mente det var det beste å bare fortsette med litt sykemelding siden jeg fortsatt spyr litt og er jevnt over dårlig.,..

lykke til! :)

Annonse

Uff, kjenner det så godt igjen..

Forrige gang var jeg sykemeldt i 4 uker og deretter 2 uker 50% før jeg kom meg over kneika. Nå er jeg 7+6 og kjemper en knallhard kamp for å unngå sykemelding. Har en uke ferie igjen og når jeg skal tilbake er der rett og slett ingen andre som kan ta jobben min så jeg vil ikke bli sykemeldt. Skal til legen i dag for å prøve å få noe kvalmestillende. Fikk noen stikkpiller som nødmedisin via telefon forrige uke tror det heter afepran eller noe sånt.. har prøvd det og det tar bort verste kvalmen, men den uggen (fyllesyke) følelsen er der fortsatt.. forferdelig å gå konstant kvalm..

Dere skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet for at dere blir sykemeldt for de kan bare prøve en 2-3 måneder med omgangssyke de som sier at graviditet ikker er noen sykdom osv..

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...