Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som helsepersonell og har bare ikke sjans til å orke stelle noen nå som jeg er så vanvittig kvalm, er i uke 8 og følte det tok seg så kraftig opp så i morgen må jeg bønnfalle legen min om hvertfall to ukers sykemelding for å håpe det går litt på hell etterpå. Regner med det hadde det slik forrige svangerskap også. Legene idag er jo så veldig vanskelige med sykemelding men det er jo ikke akkurat som jeg renner døra ned og blir sykemeldt heller.... Det er liksom så mote nå at vi gravide skal være superwoman...altså graviditet er ingen sykdom nei, men det er jammen mye annet...konstant fyllesyk kjennes det ut som jeg er for tiden...må ha hvile bare må ha det;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142064640-noen-sykemeldte-grunnet-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sykmeldt grunnet kvalmen i to uker, og lengre hvis jeg ville. Legen var ikke i tvil, jeg trengte nesten ikke å spørre engang. Han sa det var veldig viktig at jeg roet ned helt, ikke stresset og hvilte masse. Blodtrykket mitt var kjempehøyt også pga kvalmen og pga at jeg var så urolig og stresset, jeg sleit med å komme meg på jobb og det tok veldig på å "holde seg frisk" gjennom dagen, og blodtrykket økte deretter. Det var også tøft å stå opp tidlig.

Etter jeg ble sykmeldt og kunne ligge på sofaen store deler av dagen sank blodtrykket betraktelig og formen ble bedre, men jeg kjenner fremdeles at hvis jeg må stå opp tidlig eller stresse med noe, kommer kvalmen igjen.

Som legen min sa det, nå skal du bare tenke på deg selv og HVILE. Så han ordner nok sykmelding til deg. Det bør han. Lykke til :-)