Gå til innhold

hvordan få baby til å sovne av seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg må bruke vogna å kjøre med lillegutt for at han skal få sove på dagtid... Har vært hos helsesøster å hun sa jeg måtte lære han å sovne av seg selv nå å at han hadde ikke godt av å gråte litt. Så det jeg lurer på er hvordan dere gjør det når dere venner på deres babyer å sovne av seg selv i vogna eller andre plasser. Lar dere de skrike litt så tar dere de opp til de roer seg så legge de ned igjen eller?

Håper på at noen han noen fine triks eller erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...her kommer en liten innrømmelse som kanskje ikke er helt etter boka, men snuppa mi på 4+mnd ligger å sover nå til lyden av kjøkkenvifta...

Noen ganger kan jeg legge henne ned også sovner hun etter en stund. Noen ganger gråter hun litt før hun sovner. Akkurat som om hun protesterer litt.

Men den siste tiden roer hun seg ned når jeg slår på kjøkkenvifta eller støvsugeren. Når hun har sovna så slår jeg den av.

Veldig greit når man har to unger. Så slipper hun å ligge å gråte når jeg er nødt til å gjøre noe annet.

Skrevet

Holder på med samme greia selv og.. Har gitt han en skikkelig dum uvane med å ha han i armene mine før han sovner, for å så legge han ned, og da våkner han som regel, så er det påan igjen.. :s Det var kos i begynnelsen når han sovnet i armene, men begynner p bli litt tungt,og han sover jo ikke lenge og godt..

Jeg legger han ned i vogna, gir han smokk, pakker han godt inn i teppe\dyne som lukter meg og pappaen, gir han kosekluten og smokk. Så går jeg vekk.. Er han urolig så kommer jeg tilbake, snakker litt med han, stryker han, og gir han smokken, da roer han seg, eller illskriker.. Har blitt mindre og mindre av illskrikingen etter noen ganger.. :) Og illskriker han, så tar jeg han selvsagt opp med engang, roer han, og begynner på nytt igjen.

Så håper han blir så vant til dette nå at han slutter å bli urolig med engang jeg legger han ned.

Er så "glad" for at dette kun gjelder dagsoving og ikke nattesoving, for om natta roer han seg med engang.

Skrevet

Prøver å legge han ned i vogna. Gir han koseklut. Smokken vil han ikke ha. Han gråter å jeg tar han opp. Så roer han seg med engang. Så legger jeg han ned å han gråter før han rekker å komme nedi madrassen. Slik går det. Men han sovner ikke. Gir meg til slutt. Er det lurt å begynne slik eller? For det virker ikke som om han har tenkt å sovne i hele tatt. Noen råd? Håper på råd her :-)

Skrevet

Alle barn har godt av å skrike..

La baby skrike, skader ingen.. Om du ikke vil høre på mye skriking, så legg babyen når han er kjempetrøtt, da er det veldig begrenset på hvor lenge han orker å skrike.. + at han lærer seg å sovne selv da.. Gjorde dette med min datter, og hun har sovnet helt fint etterpå.. Men ikke nå, for jeg ammet henne i søvn på ferie, og jeg holder på med det samme nå.. Men pass på å gi babyen mye vann på dagen, INGEN sover godt i denne varmen når man ikke har nok væske i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...