Gå til innhold

Når beg. babyene med økedøgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nr to for 3 uker siden, kan han ha økedøgn allerede?

Synes han spiser og spiser hele tiden, blir jo bekymret for at jeg ikke har nok melk....

Til nå ha han spist på en side pr. måltid.... men nå har jeg beg. å amme fra begge puppene til hvert måltid, er det vanlig eller er det litt tidlig?

Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde for mye melk, men likevel spiste gutten HELE tiden følte jeg. Dette varte omtrent 5-6 uker før det kunne gå litt mer tid mellom måltidene. De har visst så små mager, og melka er så lett fordøyelig, at selv om de spiser seg stappmette, så varer det ikke så lenge. Det er like vanlig å amme fra begge bryst som fra ett, og ingenting er rett eller galt. Det viktigste er at du lar babyen spise når han er sulten, så vil melken regulere seg etter han etterhvert. Og etterhvert vil også magemålet hans utvide seg, så han spiser heller sjeldnere og mer, i stedet for lite og ofte som nå.

Gratulerer med lille gutten din forresten :) Og lykke til med ammingen, den kan være et slit, men du gjør det beste for ditt barn! :)

Skrevet

Og en ting til: prøv å stol på at du produserer nok melk, psyken alene kan faktisk være med på å redusere produksjonen. Så tenk positivt! Så lenge han legger på seg som han skal har du nok melk!

Gjest Sharazi
Skrevet

Jeg har vært i kontakt med ammehjelpen og der fikk jeg beskjed om at de første økedøgnene kom allerede 1-3 uka, så det er ikke umulig.

Gutten vår er 3 uker i morgen. Den første uka ammet jeg ca hver 3 time og da tok han begge bryst. Men etter at melken kom for fullt, så begynte han å amme hver andre time (hele døgnet..) og tar kun et bryst om gangen. Han er helt selvregulert. Lytt til rådene til Magia ovenfor! Kjempeflott! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...