Dikigoros_Høygravid Skrevet 9. juli 2010 #26 Skrevet 9. juli 2010 Jeg er veldig glad for å lese det du skriver. Jeg har selv søkt en del informasjon rundt emnet, og har i all hovedsak kommet over de samme teorier som du sikter til. Jeg undrer meg også hvorfor det er så viktig for alle å si "lytt til mammahjertet" eller "du hvet best#. Det er klart man selv bestemmer over barnet, men sannheten er at så lenge det foreligger såpass lett tilgjengelig informasjon så kan det jo være noe å i hvertfall ta med seg i en vurderingsprosess. Jeg synes det er skremmende med den enorme økningen av barn som i tidlig alder får psykiske problemer eller må medisineres. Jeg tror at den måten samfunnet utvikler seg på ikke nødvendigvis er den beste for de aller minste. Kunne skrevet i det vide og brede om emnet, men synes egentlig at Alva har formulert seg veldig bra. Vi får aldri tilbake livet som det var, men det var vel heller ikke meningen:-)
lillepersille80 Skrevet 11. juli 2010 #27 Skrevet 11. juli 2010 Til HI; gjør det som føles riktig for deg og dine, oftest er magefølelsen det riktigste (men om du har samme magefølelsen nært opptil reisen tror jeg kanskje jeg ville vurdert å bli hjemme for alles del.) Ellers så skriver jeg under Alvas innlegg her, jeg har nettopp sittet og lest masse om emnet og det begynner å bli en ganske alminnelig oppfatning blant helsepersonell at adskillelse fra primær omsorgsperson de første leveår kan være skadelig. Og for å være helt ærlig så høres det veldig logisk ut i mitt hode, men vi er vel alle forskjellige. Uansett HI, bare du kan ta avgjørelsen, og du høres så reflektert ut at det går nok bare bra. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå