Gå til innhold

Å, Herregud så vondt denne grønne teen smaker

Anbefalte innlegg

Måtte bare si det.

Nygravid og har store planer om drastiske kutt i mine daglige og altfor store inntak svart te. Og da må jeg jo erstatte det med noe.

Men bevare meg vel! Er det rent gress de har tørket og fylt på pose?

Fortsetter under...

Mmmmmm, kald sjokolademelk.... :) Ingen kaffe eller te på meg, har ikke lyst på noe av det lenger, det smaker rart. Har blitt mye flinkere til å drikke vann, særlig etter en ordentlig fæl hodepine, trodde jeg skulle svime av! Vi lager en stor kanne med isvann når vi kommer hjem fra jobb, deilig og kaldt :)

Hei:) Er en sniktur innom fra 2. trimester, men siden jeg (i motsetning til deg) er veldig glad i grønn te, så må jeg bare si at detuansett ikke er optimalt å drikke grønn te som erstatning for kaffe eller svart te. Det er visst koffein i grønn te også (om enn mindre enn i kaffe og svart te), og det kan - veldig teoretisk sett - hemme opptak av folsyre og det er jo viktig i 1. trimester. Se denne linken:

http://www.lommelegen.no/396956/gronn-te-og-fosterutvikling

Jeg er på ingen måte noen hysteriker i svangerskapet altså, men kuttet grønn te i 1. trimester og nå drikker jeg det sjelden. Hvis du ikke liker det en gang er det jo bare å kutte ut :) London Fruit and Herbs Company har noen skikkelig gode frukt-teer (blåbær, jordbær & vanlije, eple &kanel etc) og det skulle være rimelig trygt å drikke - det smaker godt og inneholder verken koffein eller potensielt lugubre urter man ikke vet virkningen av. De har denne teen på de fleste helsekostbutikker!

Lykke til!

Neimen oj, det visste jeg ikke! Takk for rådet! Takk og pris, hadde jeg så nær sagt. Da gir jeg opp prosjekt grønn te umiddelbart! Hurra! Så får jeg ta meg en tur på helsekostbutikk i stedet :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...