Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Jenta mi på 3mnd er så urolig når jeg ammer henne. Hun glipper puppen hele tiden for så å ta tak igjen. Og dette selv om melka renner... Hun ligger i maks 5min. Så lurer egentlig på hvor mye hun får i seg? Har prøvd å gi flaske etterpå også, men da vil hun ikke ha... Hvis jeg gir henne flaske ett måltid er hun urolig da også, ligger å vrir på seg. Jeg får så vondt av henne, hun ser helt stressa ut:( Hun sliter en del med luft i magen, men kan det bare være det? Det blir jo ikke mindre luft slik hun holder på, sveller luft hele tiden. Har prøvd fennikkel te og minifom også, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det går også bare 2-2,5 mellom måltidene.. føler måltidene er ett styr uansett ammin og flaske...huff håper det kommer seg.. Har noen noen gode råd til meg?
Magia Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Det høres veldig likt ut som jeg hadde det. Jeg var i ferd med å gi opp hele greia (hadde først to brystbetennelser etter hverandre, og sår osv osv, og så kom dette problemet). Jeg grua meg til hvert eneste måltid. Jeg snakka med helsesøster om det, og hun sa at det kunne hjelpe å vente lenger med å gi mat. Det viste seg at det hjalp! I stedet for å spise hver 2. time, viste det seg at han var bare sulten hver 4. time. Og da spiste han godt og mye og var fornøyd etterpå. Jeg hadde visst sett litt for mye på klokka i forhold til når jeg gav han mat, i stedet for å la han si ifra selv (og da mener jeg SI ifra, ikke bare små tegn til at han kunne være sulten) Lykke til! Håper det ordner seg, for det er jaggu slitsomt når det blir så mye tulling ved puppen!
Tnica Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Klarer du å få henne til å sove før du legger henne til brystet? Hos oss hjelper det lå vogge poden inntil brystet til øynene glipper og så "plugge" han på. Det er ofte litt hyling og sutring i begynnelsen, men går bedre etterhvert. Har prøvd det med at han selv skulle regulere spisingen, men da spiste han ingenting, så det gikk ikke så bra. Har hatt problemer med ammingen i over 1 mnd nå (og han nekter å ta flaske eller kopp) så skjønner hvor frustrerende det kan være. Krysser fingrene for at det går bedre for dere snart!
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2010 Takk for svar:-) Er kanskje noe i det med å drøye måltidene. Men jeg synes det er vanskelig! Hun sover så kort og blir fort urolig igjen... Uff kan ikke være noe godt med brystbetennelse! Hadde jeg hatt det i tillegg tror jeg det hadde vært over og ut med amminga ;-) Får satse på at det ordner seg :-)
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2010 Faktisk så spiser hun "bedre" i halvsøvne. Om natta spiser hun "roligere" og slipper puppen når hun er ferdig. Jeg får prøve meg fram. Tusen takk for tips:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå