Gå til innhold

Dere med baby i hodeleie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjenner dere sparkene? Jeg kjenner de i øvre del av magen. Veksler mellom høyre og venstre side ettersom dagene går. Nå er det imidlertid mer romstering en sparking, men tror som sagt jeg kjenner fotbevegelser oppe.. Håper selvfølgelig på en fornuftig baby og hodeleie. I uke 33 forresten. (Forrigemann lå i samme tverrstilling fra uke 30.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg. Kjenner føttene helt øverst i magen og de trykker veldig mot ribbeina til tider (au au) kjenner også spark på høyre og venstre siden, men det må være knæra hans som dytter o.l! Høres jo ut som hodeleie hos deg da.

Skrevet

Min har ligget med hodet ned siden uke 28, og har kjendt spark så å si overalt :) Eller har vel vært heldig med at han har holdt seg unna ribbeina mine, noe jeg er evig takknemlig for.

Ellers har jeg ofte vært i tvil da det stikker ut kroppsdeler både her og der i samme aktivitetsrunde, men regner med han bruker hele kroppen! Er nå snart ved termin, og stusser fremdeles på hvordan han ligger, eller får dette til, men alle ultralyder og andre kontroller tilsier at han ligger som han skal.

Skrevet

Snuppa i magen har ligget med hodet ned i flere uker. Men hun har ikke festet seg enda vel og merke. I hvert fall ikke sist jeg var hos jordmor for en uke siden.

Jeg har bare en gang kjent spark i et ribben og da satt jeg og krøkte meg litt vel sammen foran en pc skjerm på jobben. Det er en måned siden. Ellers har jeg bare kjent spark ut mot sidene og ellers romstrering og snuing slik at magen blir heeelt skeiv.

Spurte jordmor angående det med at jeg ikke har merka spark oppover selv om babyen ligger i hodeleie. Det sa hun kunne ha med at jeg ikke er lav av vekst. Ikke spesielt høy heller vel og merke(er 172). Men i hvert fall mente hun at der var plass nok til at ikke ungen sparka så mye oppover.

Håper babyen din ligger i hodeleie. Og husk den har kjempegod tid til å snu seg rette veien enda.

Skrevet

Kjenner spark overalt egentlig. Er nok armer, bein, knær og albuer..:)

Kjenner rumpa og ryggen godt i den ene siden nå, men hender han snur seg med rumpa til andre side av magen, men hoder ligger godt nede...

Skrevet

Høres ut som at han ligger m hodet ned ja=) Her har hun ligget med hodet ned siden uke 25, og det vet jeg fordi jeg kjenner hikkingen tydeligst helt nederst i magen (der hodet ligger) og sparkene er vendt oppover i magen og ut på ene siden. Hun ligger med rumpa opp på høyre siden, akkurat som førstejenta:)

Skrevet

UL idag visste at hodet lå ned ja:) Ene foten mot høyre og andre mot venstre. Så stemmer bra med at jeg kjenner fotbevegelser på begge sider! Får håpe han holder seg slik resten av tiden:)

Skrevet

uke 35 her, og junior har allerede festa hodet sitt godt nedi bekkenet (bekreftet senest idag hos legen...)

han sparker 80% av tida i min venstre side, enkelte ganger føles det som kickboxing inni der, hele magen bøler og beveger seg:)

noen spark tror jeg er på pur F rett inn i ribbeina mine, men de er heldigvis sjeldne:p

Skrevet

Hodeleie her også:) den har ligget i hodeleie i alle fall en mnd nå og jeg er 32+0 i dag. Jeg kjenner skuldra eller armer på høyre side nede og så kjenner jeg beina på venstre side oppe.

Av og til må jeg plukke ut en fot bak nederste ribbein.... Den er en liten pøbel skjønner jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...