A.S Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Da har jeg vært til 2 samtaler med jormora mi ang. hjemmefødsel, og har begynt å se fram til en litt mer hyggelig og mer avsplappa atmosfære rundt min neste fødsel. Nå er det bare 28 dager igjen til termin, og hadde en ukomplimert og rask fødsel for 7 år siden. Er det flere som går med hjemmefødsel i tankene, eller som har planlagt og tilrettelagt for dette? Selvfølgelig er det en overhengende fare for at jormora er på ferie når dette skal skje, men vi har en avtale "med forbehold". Jordmora mi er ei utrolig hyggelig og jordnær dame i slutten av 30 åra eller nådd 40?! som har hatt hjemmefødsel selv, og vært med på utallige hjemmefødsel til nå. Hun har alltid med ei til jordmor, og denne jordmora har jeg selv plukket ut, ei tidligere kollega av henne, ei som er søster til en venn i familien vår. Også denne jordmora stråler av trygghet og varme :=) Har også lyst til å ha fødekar, for med en rask fødsel er det også en god del rier som kommer på svært kort tid.. og dette er litt vel slitsomt. Og jeg elsker å ligge i varmt vann.. lindrer godt for kropp og sjel, men rolig musikk og masse stearinlys, og med kjente personer som ikke byttes ut etter skift-planene Nei, dette skal nok bli bra )
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Hei Jeg var tidligere veldig skeptisk til hjemmefødsler, men forskning viser jo at det er like trygt som sykehusfødsler. Jeg kunne gjenrne tenkt med å føde hjemme, men vi leier leilighet og den er liten, men hvis vi hadde hatt hus og et hjem jeg trivdes bedre i ville jeg absolutt vurdert hjemmefødsel. Nå er det bare en god mnd til termin og jeg venter første, så det blir sykehusfødsel (håper jeg ) denne gangen, men skulle jeg være så heldig å bli gravid igjen senere når bosituasjonen vår er bedre kommer jeg til å planlegge hjemmefødsel. Du har nå i hvert fall en veldig god plan for fødselen, jeg tror at det kommer til å bli en veldig fin og rolig opplevelse for dere. La oss høre hvordan det gikk da, gleder meg til å høre om erfaringen din Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå