Gå til innhold

Legger ut gangen i to av mine forsøk her (kort og langt regime). Kanskje noen har nytte av det? :)

Anbefalte innlegg

LANGT ("VANLIG") REGIME:

- CD (syklusdag) 1: Ringe inn mens for å få tilsendt medisiner og brev om hvordan de skulle brukes.

- CD 20: Starter på nedregulering (nesespray eller Suprefact injeksjoner, jeg hadde injeksjoner) og fortsatte med det frem til uttak.

- CD 29: Fikk en liten blødning som varte i tre dager.

- CD 46: Begynte på hormoner (i mitt tilfelle gonal-f). Tok g-test for å avkrefte at jeg var blitt gravid.

- CD 51: Fikk en liten blødning på tre dager.

- CD 55: Første ultralyd for å se hvordan det stod til med eggene (så tre egg på hver side).

- CD 58: Andre ul for å se hvordan veksten var (så tre egg på hver side).

- CD 60: Tredje ul for å se på veksten (så tre på ene og fire egg på andre), satt eggløsningssprøyten samme dag.

- CD 62: Uttak av fire egg, samboeren leverte sædprøve og eggene ble befruktet samme dag. Startet på Progesteron (Crinone) som jeg gikk på i 14. dager fremover.

- CD 63: Fikk tlf om at tre egg så ut til å klare seg.

- CD 64: Innsetting av to fire-delte egg, ingen på frys, reiste hjem.

- CD 74: Blødning, negativt forsøk

Vær obs på at på første forsøket tar det som oftes lengre tid enn forventet, da en begynner med en litt forsiktig dose med hormoner for heller å øke på hvis det blir litt lite. Vær også obs på at dette er slik det var i mitt tilfelle, hvor lang tid regimet blir varierer noe fra person til person, men gangen i det er jo det samme da.

KORT REGIME:

- CD 1: Startet med hormoner (Puregon 350 IE) injeksjoner hver dag, mensen var ringt inn på forhånd, jeg ringte for å bekrefte at jeg fikk mensen som forventet første arbeidsdag, da min CD 1 var i helgen)

- CD 5: Startet med nedregulering (0,25 mg Cetrotide, ferdigopptrekte sprøyter)

- CD 6: Reiste til Trondheim

- CD 7: Første ultralyd for å se hvordan det lå an med eggene

- CD 9: Andre ultralyd, fikk nå bestemt når eggløsningssprøyten skulle settes.

- CD 10: Satt eggløsningssprøyte

- CD 12: Uttak av to egg, samboer leverte sædprøve og eggene ble befruktet. Startet på progesteron (Crinone), som jeg gikk på i 14 dager fremover.

- CD 13: Fikk tlf om at ett egg hadde klart seg

- CD 14: Innsetting av ett egg, så hjemreise

- CD 27: Verdens fineste positive test :)

Jeg tror at det er mer vanlig å starte med kort regime mellom CD 3-5, men er ikke helt sikker.

Lykke til til dere som er midt i prossesen, håper virkelig at det klaffer :)

Fortsetter under...

Kjære Elisabeth.

Gratulerer så mye!!!!!!! :-)

Ser på profilen din at du er født i 1920.....dette må da være intet mindre enn et mirakel :))

Kos deg masse med graviditeten.

Klem

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...