Gå til innhold

Er NKI et fullverdig studietilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med NKI?

Skrevet

Nei, ikke erfareing selv.

Men anser det som litt jalla-jalla-kursgreier.

Skrevet

Hvordan kan du påstå at nettstudier er jalla-jalla når du ikke har erfaring med det selv en gang?

NKI har mange gode kurs, men jeg føler at NKS er mer seriøse og at de har bedre tilbud generellt.

Du tar jo eksamener som arrangeres i samarbeid med høyskoler/universiteter, og på toppen av det hele så blir du mer selvstendig noe som egentlig bare bør kunne telle positivt :-)

Skrevet

Har studert på NKS og synes opplegget var bra. Kurset var dessverre utdatert, men greit med noen ekstra studiepoeng som ser bra ut på cv :)

Skrevet

Tar selv regnskapsskolen på NKI. Er både utdatert og gjort veldig vanskelig. Jeg tok hjemmeleksen min på jobben til de som jobbet på økonomiavdelingen, og til og med de hadde ingen aning om hva denne hjemmeleksen skulle frem til.

Er umulig å få hjelp. Jeg er veldig smart og jobber med regnskap til vanlig, men etter 8 måneder er jeg fortsatt på bare 2.leveringsoppgave fordi jeg skjønner ikke en dritt. Bøkene og oppgavene henger ikke sammen.

Fikk kurset dekket av NAV, er livredd for at de kommer til å kreve pengene sine tilbake, har virkelig prøvd :(

Skrevet

Njei.

Altså, de har studier som er godkjente for lånekassestøtte og alt det der, men det ser virkelig ikke like pent ut på CV-en som et "ordentlig" studium.

Skrevet

Jeg skal ta medisin grunfag på NKI-som et supplement til sykepleierutdaninng neste høst. Jeg starter nå, mens jeg skal være hjemme et år med ny baby. Hvorvidt det ser pent ut på cv driter jeg i, saken er vel at ma lærer jo av det, og kan bake det inn i annen utdanning. Jalla-jalla var forøvrig et artig uttrykk på det :D

Skrevet

Noen som vet om Helsefagarbeider-studiet gjennom NKS er et offentlig godkjent studium?? Tenker da på i forhold til NAV som krever at jeg studerer deltid.

Vet jeg kan ringe NAV, men kommer alltid bare til sånne sure saksbehandlere som helt tar motet fra meg:(

Skrevet

Min er faring er at studier fra NKI/NKS ikke tar seg så bra ut på CV. mange arbeidsgivere synes det er jalla, og foretrekker heller kandidater med mer "ordentlig" utdanning.

Skrevet

Men nå er ikke greia om det tar seg bra ut på en CV eller ikke, dessuten så er helsefagarbeider kun en liten teoretisk del av utdanningen.

Det jeg lurer på er om det er et offentlig godkjent studie med tanke på NAV:)

Skrevet

de som er støttet av lånekassen går som studier hos nav

hvorfor ikke bruke tiden din til noe meningsfylt istedet for å en utdanning på en skole som gjør at folk tenker "henne ansetter vi bare om vi ikke får noen andre"?

Skrevet

det mangler et IKKE inni der

Skrevet

Hva mener du med godkjent studie med tanke på NAV?

At det er godkjent for lån gjennom lånekassen?

At det gir studiepoeng?

Godkjent for attføring?

Skrevet

Anonym 08:00

Fikk du kurset dekket av Nav? Hvordan gikk du frem, og på hvilket grunnlag?

Jeg prøvde også å forhøre meg der nede om de ville hjelpe meg å få tatt et kurs og to. Hadde sett meg ut noen som ikke var altfor dyre heller, men som gjerne hadde hjulpet meg nærmere en jobb jeg virkelig vil ha. Men der fikk jeg beskjed om at det var helt uaktuelt, de dekket ikke slike kurser... Så da blir jeg trakkende der nede enda litt lenger gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...