Gå til innhold

Forvirret!

Prinsessasimamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid i 5.mnd nå (21+5). Gleder meg masse til å se solstrålen min! :)

Jeg er alene om barnet. Han jeg er sikker på er faren ønsker ikke å stille opp fordi han mener han ikke er faren. Nå selv begynner jeg også å tvile noe voldsomt, selv om jeg føler meg ganske sikker på at det er han. Jeg vil uansett (og garantert han) ta en farskapstest når prinsessa er kommet til verden, for man vet jo ikke sikkert. Men trenger å få noens innsyn i dette, tanker og slikt.

Før jeg starter å fortelle så vil jeg bare melde alle i om at jeg er i en ganske deppe periode akkurat, griner og føler meg såret av alt, så håper alle gir meg litt respekt og passer på hva de skriver, eller så vet jeg at jeg vil bli mer tullete oppi hodet. Dette vet jeg fordi folk spør om jeg er sikker på om hvem som er faren hele tiden, noe som får meg til å dvele mer over dette.

Vil også si at jeg VET jeg har vært dum, og normalt ville jeg ikke gjort det jeg gjorde..hadde visst nok en kort festperiode hvor flere ting ikke gikk som planlagt. ikke noe unnskyldning egentlig men.

men okey...

Jeg hadde siste menstruasjon 5. februar. Den varte vel til ca. 10. 11. feb. Så var jeg på fest hvor han var et par ganger max inn og ut før vi "skjønte" å bruke kondom, men fant ut at vi ikke hadde så vi lot være. Han fikk ikke orgasme under samleiet.

Så var jeg sammen med han jeg tror ganske sikkert er faren natt til 21. feb. Her kom han inni meg to ganger iløpet av natten. Her er en av de tingene som ikke gikk som planlagt, men som til slutt forhåpentligvis ga det fine resultatet jeg nå bærer på:)

Også klarer jeg atpåtil å ha sex med en til gutt... det var den 27. feb..

Som dere da regner ut så er det en uke mellom hver. I følge min menssyklus, med resten av mnd før, så skulle jeg hatt mensen ca. rundt 26. feb.

Jeg tok bla. en digital test 11. mars hvor det sto 2-3 uker. det vil da si at det havner mellom 18. og 25. februar.

Jeg antar også at jeg har vært mest befruktet/hatt eggeløsning rundt de datoene i forhold til de andre.

Men hvor sikkert er en sånn digital graviditetstest. noen som har erfaring/kjennskap til dette?

er veldig redd for å ha kastet meg ut i dødehavet nå, så kan jo også legge til at jeg hadde nylig startet på p-pille(diane) som jeg da var forferdelig dårlig på å huske å ta hver dag, noe som jeg vet er kjempedumt av meg! Så vet dere som dømmer slikt det:)

håper de som vil hjelpe meg kan svare meg:) på forhånd takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte vel å stille et spørsmålstegn om hvor sikker jeg bør være?:)

Skrevet

Ettersom du har hatt sex med flere stykker innen samme fruktbare periode er det dessverre ingen mulighet annen enn DNA test for å finne ut hvem som er far. Iflg beregningene dine er det jo han du tror som burde være far, MEN problemet er at du kan ikke vite 100% når du hadde eggløsning, sæd kan overleve i flere dager i livmora og egget kan ligge i dvale før det utvikler seg..

Dømmer deg slettes ikke - du er kommet i en vanskelig situasjon og sliter.. Men som sagt, det er nok ingen som kan gi deg en garanti på hvem som er far før barnet er født og DNA test er tatt... Lykke til med svangerskap og fødsel, det går nok bra tilslutt skal du se...

Skrevet

Takk for svar!

Det hjalp faktisk mye mer enn ingenting på psyken. hehe:)

Dna test vil det uansett bli:)

Skrevet

Litt sent svar, så det er jo ikke sikkert du ser det... men ville bare dele min erfaring...

Jeg hadde sex med sambo og et sidesprang med ca en ukes mellomrom. Tok angrepille etter sidespranget, og en innvendig ultralyd, hvor gyn nesten garanterte meg at det var sambo. Jeg valgte alikvel å fortelle det til sambo, og vi bestemte oss for å håpe på det beste, og ta en DNA test når barnet ble født. Det var ikke sambo som var faren, og det hele endte veldig tragisk....... så man har ingen garanti!

Lykke til, håper det går bra for deg:)

Skrevet

Jeg var selv i din situasjon for 13 år siden.Det var to stk som kunne være faren.Den ene norsk den andre afrikansk faktisk!Det er en tid jeg aldri glemmer.Var ærlig om det hele og tok min søster med på fødselen.Desverre den gang viste jeg ikke at blandingsbarn blir født lys i huden,så både min søster og jeg var sikker i vår sak...Først to dager etter fødsel fikk jeg vite,dette fordi jeg ikke åpnet meg og fortalte hva som var i mine tanker til de på sykehuset.Det var legen på runden sin som spurte hvordan land barnefar kom fra.Ja det kom som ett sjokk,men nå i ettertid ser jeg hvor lettere det hadde vært for meg,vis jeg hadde vært åpen om det.Både til nære(kun de man stoler på)og sykehuset.Det går nok bra skal du se.Jeg tenkte alltid den gang,at jeg ikke viste hvem far var...men at det var min baby,det var det ingen tvil på:)Så kos deg med din baby å tenk på far senere,det er din tid nå,du skal ikke trenge å bekymre deg nå i denne tid:)

hilsen mokkabønner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...