Gå til innhold

Når mens etter SA/MA?

Tøvsjura

Anbefalte innlegg

Jeg er på min 6.uke etter SA og har ennå ikke sett snurten av tanta.

Tatt mange graviditetstester da jeg har følt meg gravid igjen, men alle er negative (første negative test var forøvrig 2 uker etter SA, hadde da ingen graviditietstegn, sjekket kun for å se om hcg var ute av kroppen da jeg mistet i 12.uke). Da jeg var på etterkontroll 1 uke etter aborten fikk jeg beskjed om at alt så fint ut "down under" og at jeg til og med hadde nye egg på gang, legen mente jeg burde få tilbake mens ila 4 uker. Er nå nøyaktig 5 uker siden SA og jeg har altså ingen tegn på at tante rød har tenkt til å innfinne seg! Har lest at det er vanlig å få mens fra 3-6 uker etter SA/MA, men er så lei av å vente! Vi vil jo så gjerne prøve igjen!

Når fikk du/dere mens etter SA/MA??

Fortsetter under...

Jeg skønner veldig godt frustrasjonenen din! Hadde det likedan. Jeg hadde en SA midt i mars, og fikk første mens igjen 8. mai - 8 uker etter. Det var til å bli gal av. Da neste mens også lot vente på seg måtte jeg til slutt ta en test. Den var positiv:-) Var nok ikke helt i rute med eggløsning ennå da, ca. to uker på etterskudd (vet for jeg var bortreist...) Så prøv å ikke la frustrasjonen ta overhånd! Jeg fikk forresten beskjed av legen min at det bare var å prøve igjen så fort jeg var klar for det, så vi fortsatte bare siden jeg ikke hadde noen komplikasjoner ifm SA'en.

Lykke til videre:-D

Takk for svar, Solestråle_76 :) Kjenner at frustrasjonen stiger for hver dag som går for jeg vil jo ha TR NÅÅÅ! Hehe.. Håper virkelig ikke at det tar 8 uker før jeg får den, da dør jeg av frustrasjon tror jeg. Har heller ikke hatt komplikasjoner ift SA for 5 uker siden så for oss føles det riktig ut å prøve igjen :)

Ja, vi har vært flinke i det siste, hehe ;) Leste et innlegg om at det i følge sol.com er mange kvinner som blir gravid på denne dagen - 07.07, så kanskje vi skulle gi det et forsøk? ;)

Har digitale el-tester ja, men blir jo dyrt å teste i tide og utide ettersom jeg ikke vet hvor i syklusen jeg befinner meg. Trodde forøvrig TR skulle dukke opp i natt pga murringer i magen og vondt under føttene (får alltid vondt under bena når jeg forventer mens), men natta kom og gikk uten besøk av tanta. Huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...