Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Har kun lest negativt om simo, virker som om alle syns de er så store og tunge. Derfor har jeg tidligere styrt unne simo, men nå har jeg likevel kjøpt en strøken brukt simo kombi vogn 07 modell til min datter på 10 mnd. Jeg var lei av å ikke se henne mens jeg trillet og ønsket meg en god turvogn. Er så utrolig fornøyd! Syns ikke vognen er tung i det hele tatt jeg! Har prøvd å trille med storesøsteren på 3 år og den fungerer kjempe bra til henne også! Hun har også god plass. Den er rett og slett deilig å trille, ikke noe tung å svinge heller! Noe som også er veldig posetivt er at barnet sitter høyt så man har god kontakt. Kombi bagen bruker vi selvsagt ikke i vognen, men nå som vi er på ferie bruker vi den som seng om natten. Bagen er stor og god! Sist, men ikke minst er jo designet veldig klassisk og fint syns jeg! Skryter ikke av simo fordi jeg har prøvd få vogner for jeg har hatt flere vogner enn jeg kan telle. Nå er riktignok vognen jeg har kjøpt litt lettere enn dagens vognen, da 09 modellen og nyere er blitt gjort tyngre. Utrolig dumt egentlig!
Lykke X 4 Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Helt enig med deg, Simo er utrolig flott. Det synes selv jeg som har hatt rundt 20 vogner, også de aller letteste og mest "moderne" (MB, Brio go, Bugaboo). Med vogner som Simo og Emmaljunga får man så mye for pengene: Lune, romslige, komfortable, god demping, klassiske, værbestandige, god kvalitet. Disse er av de beste babyvognene i mine øyne. Eneste minus er at Simo og Emm (Edge duo, Mondial og smart duo) er ganske så tunge, det kan være slitsomt når barnet blir større. Derfor velger jeg en lettere vogn til større barn. Men synes man det går greit med vekta på disse store klassikerne, er det bare å hoppe i det
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Ja det kommer litt an på hvor man triller, er ikke tungt å trille på tur med 3 åringen vår på 13-14 kg. Det overasket meg hvor lett det var, både å trille og svinge! Men å løfte vognen inn og ut av bilen er nok sikkert ganske tungt, jeg har ikke prøvd enda. Stor plass i bilen tar den nok også, og den er ingen shopping vogn. Men til shopping kan man jo bare supplere med en paraplytrille Vi kjøpte den til turbruk og det er den jamen meg utrolig god til, både til babyer og smårollinger! Tidligere har jeg hatt brio happy, og den er like god som simo (med det understellet som demper best og med lufthjul), brio er også litt lettere enn simo inn og ut av bil og på shopping. Men Simo har enda litt større plass til barnet syns jeg, også er jo designet mye søtere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå