mamma til lillingen Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 I det siste har jeg vært veldig plaga med vondt i hoftene, lysken, rett over skambeinet, og i korsryggen. Jobber 100% nå i sommer, og har 2 uker igjen av kontrakten, men kjenner at det er like før jeg ikke klarer mer. Står og går på betonggulv hvertfall 7,5 timer om dagen i butikk, og det er ofte varer som skal løftes og pakkes, mye løping fram og tilbake. Er 20+0 i morra, synes det er litt tidlig å begynne å plages, men det kan vel hende når som helst. I dag "kjefta" jeg på en kunde som jeg synes var frekk mot meg, hormonene er ganske på kanten for tiden, og hodepina har ikke gitt seg på flere uker. Hva synes dere, bør jeg spørre legen om sykemelding, eller bite tennene sammen? Føler meg som en syteunge, når jeg leser om mange andre som ikke plages i det hele tatt
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Hei hei! Jeg er 26 uker i dag.. fikk meg sm i uke 22 av samme grunner som du.. og jeg er sjeleglad i dag for at jeg sm meg akkurat når jeg gjorde, ellers tror jeg jeg ville vært mye værre nå enn jeg er. Er sykemeldt 50 % og det funker veldig fint Vi er alle forskjellig, så prøv å ikke tenk på hva alle andre klarer.. mange klarer mindre enn deg også Lykke til til deg!
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 ta deg en tur til en fysioterapaut/ manuellterapaut /naprapat. det hjelper ofte å manipulere ryggen ("knekke opp") og massere litt. det blir som regel en del muskelspenninger i ryggen etterhvert som tyngdepunktet endrer seg, og bekkenet utvider seg,og så du bør også unngå tunge løft.
*Nøtta* Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Tenk på deg selv og hør på hva kroppen din forteller deg du. Jeg er en "tøffing" til vanlig,men måtte krype til korset og få meg sykemelding av akkurat samme grunnen som du. Etter 7,5 timer på betong/asfalt var jeg av når je gkom hjem fra jobb.
mamma til lillingen Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2010 Takk for svar. Jeg er også bekymra for ryggen, har lumbago, som det så fint heter. Har lite lyst til at den skal trigges, da mister jeg alt av følelse fra korsryggen og ned. Skal ringe legen nå for å høre hva jeg bør gjøre.
lotte-liseliten Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Gå til legen og hør hva legen sier du... Det er så utrolig mange som synes det er gøy å synse om andres sykdomssituasjon, om de virkelig er syke eller ikke, og som elsker å gi andre dårlig samvittighet for at de er sykemeldt. Jeg tror kanskje de som gjør dette er de som har snyltet på systemet selv, men nok om det Dersom legen gir deg sykemelding, så er det legen sin vurdering, og det burde ikke være noen som setter spørsmålstegn ved det, dersom de ikke er leger selv og har undersøkt deg selv. om noen setter spørmålstegn, så sier du "legen sykemeldte meg". Du sykemelder ikke deg selv, selvom mange får det til å høres sånn ut lykke til håper det ordner seg til det beste for alle parter
EllaMaria Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Helt enig med deg. Jeg har bekkenløsning (om enn av det noe milde slaget foreløpig), men mitt store problem er at jeg sliter enormt med å sove. Nå har det gått over en måned med natt etter natt med 3-4 timers søvn, og i dag sykemeldte legen meg 40% slik at jeg bare jobber tre dager i uken (jeg er 26+3). Jeg har heldigvis en veldig forståelsesfull og snill sjef som støtter meg 100% i dette, men jeg hadde uansett gjort det - selv om jeg begynte i jobben to uker før jeg ble gravid og føler at jeg har en del "å bevise". Dette er den perioden i livet det er aller viktigst å ta vare på seg selv, vi har tross alt ansvar for et annet menneskes velvære også! :-)
mamma til lillingen Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2010 Er nok bekkenløsning som har begynt å kjennes, mener legen. Jeg fikk aktiv sm i to uker, så tar vi det derfra. I dag skal jeg på jobb for å snakke med nestleder om hvordan vi skal løse det. Regner med at det skal gå helt greit, jeg må jo bare si at jeg ikke klarer mer enn en halv dag noen dager eller bare et par timer. Det er ikke greit når det gjør like vondt i ryggen og hoftene når jeg sitter som når jeg står og går, da hjelper det liksom ikke å sette seg ned en stund.
..snøklokke.. Skrevet 9. juli 2010 #9 Skrevet 9. juli 2010 Du bør definitivt ta kontakt med fysioterapeut, kiropraktor eller manuellterapeut. Det er ikke alltid kun hvile som hjelper, det må ofte aktiv behandling til, og det burde legen din ha informert deg om.
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #10 Skrevet 9. juli 2010 sliter med bekkenet jeg også, men legen sa at så lenge jeg klarer å gå så er det ikke vondt nok...
mamma til lillingen Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2010 Joda, hun sa det, bare veldig kjedelig at alle behandlerne her i byen er å ferie fram til august!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå