Gå til innhold

Mange som har født med epidural???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir satt igang i morgen, og kommer til å kreve å få dette.

Noen som vil fortelle litt om sine erfaringer med det. Jeg har født to ganger uten smertestillende, så denne gangen vil jeg prøve epi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende med fødsel imorgen!

Jeg ble satt igang 10 dager over tiden sist, og det ble en heftig fødsel. Gikk 7 timer og 15 min fra første rie, så det var relativt fort unnagjort. Har aldri født før, så har ingenting å sammenligne med, men riene kom tett som hagl og jeg hadde lite pauser. Så jordmora spurte meg om jeg kunne tenke meg epidural. "JA TAKK" var det eneste riktige for meg å svare da.

Måtte vente enda litt lengre, fordi anestesilegen ikke hadde tid til å komme med en gang. Men da jeg først fikk nåla inn i kroppen merka jeg bedring med en gang! Jeg vurderte å bli religiøs, for det var så ufattelig deilig. Jeg kunne legge meg ned og slappe av, og ikke ha vondt en eneste plass. Ble litt doven i beina, men greide å bevege dem normalt. Kjente ingenting da de stakk inn nåla, men kjente hvordan det smertestillende stoffet virka inn fra første sekund.

Fikk bare beholde den følelsen i litt over en halvtime, for da begyne pressriene, men det var absolutt verdt det!!!

Skal fø igjen i midten av august, og om det blir like heftig denne gangen også så takker jeg ikke nei til epidural.

Hadde heller ingen "senvirkninger" bortsett fra at jeg var bittelitt øm rundt stikkstedet en stund etterpå. Vet jo at det ikke er bare bare med denne epiduralen, men for meg var den reddende sist gang.

Lykke til imorgen, og la oss få høre fødselshistorien når du er klar for det:)

Skrevet

fikk epidural og det var helt fantastisk. Kjente ingen smerte og kunne slappe av. Kjente ingenting da den ble satt og hadde heller ingen smerter da babyen ble dratt ut med sugekoppen:) Redda hele fødselsopplevelsen min. Håper jeg får det denne gangen også.

Skrevet

Jeg ble satt igang 19 dgr på overtid m førstemann. fra første pille var satt til han var ute gikk det summa summarum 7 timer, så det gikk ganske fort har jeg skjønt i ettertid. nå fikk jeg epidural fordi jeg fikk pressrier nesten med en gang. så jeg hadde ikke mer enn 3 cm åpning jeg da, så "styrte" jm heller riene m drypp.

jeg har aldri opplevd noe annet, så jeg har som sagt ikke noe å sammenligne med. men jeg opplevde det verken som ubehagelig eller vondt å få satt den heller. 100% smertefri ble ikke jeg i den forstand, men fikk slappet av og klarte å tenke på annet. det tok brodden av smertene og vel så det hvertfall. men heeelt komplett borte blir de ikke.

etter fødselen var jeg oppe og gikk etter tre fire timer bare.

så hadde det ikke vært for ks denne gangen, skulle jeg ha hatt epidural, det var hvertfall planen i utg.pnkt.

Skrevet

jeg har hatt det med begge mine, og kommer til å kreve det denne ganga også.

med førstemann kom den nesten for sent, pga liten kapasitet på sykehuset. legen styrte med å sette nåla i en halvtime, og bomma hele tiden. det var faktisk noe av det verste med hele fødselen. men det hjalp veldig da den endelig ble satt.

med nr to fikk jeg epidural tidlig, og det var en helt annen opplevelse. tok bort smertene, og jeg kunne bare ligge og slappe av hele tida. merka snaut riene.

vil absolutt anbefale epidural, det funka utrolig godt på meg :)

Skrevet

Takk for svar dere :) Ble litt mer beroliget her. Har jo blitt satt igang en gang tidligere, så jeg vet hvor vondt det gjør uten smertestillende, derfor jeg denne gangen vil insistere på drugs ;)

Men ett spm? sånn rent praktisk. Kjenner man om man vil på do, eller må man få kateter ved epidural?? :)

Og fødselshistorie skal dere selvfølgelig få ettervhert. Gru/gleder meg til i morgen, men blir godt å bli ferdig :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...