Gå til innhold

Vondt i hode nesten hver kveld for tiden....

Anbefalte innlegg

Har lest at man skal være litt obs på det,fordi det kan være svangerskapsforgiftning. Men rart jeg bare får det på ettermiddagen/kvelden?!

Sikkert ikke flink nok til å drikke og det er jo varme dager.

Slitsomt. Fungerer bare om morran jeg. Durasell-kanin da også dabber det av utover ettermiddagen/kvelden;) uke 14 i morra og lengter etter å kjenne liv:)

Fortsetter under...

vist du har sv. forgiftning vil du merke det på blod trykket også..:) Men jeg har hatt hodepine nesten hvær kveld siden uke 10 er 16 uker i morgen.. er skikkelig irriterende og man blir jo så redd for hva d kan være.. men sjekk om du har jernmangel eller kansje du er stiv i nakken, det er jeg så går det opp i hodet når jeg blir sliten.. Men husk å drikke nok, å få frisk luft er heller ikke dumt:) eneste som funker hos meg er faktisk og legge seg... Lykke til, håper du finner ut av d, og at du snart blir bedre:))

Har du sjekket deg for jern i kroppen??? Da jeg var i uke 14 som deg hadde jeg masse hodepine. I flere uker og det var så plagsomt. Jeg lå på grensa med jern, men var ikke for lite. MEN, jeg bgynte med jerntabletter for det og det hjalp og etter noen dager var hodepinen borte.

oi,så mange ja:) hihi. Blodtrykket er ok men skal sjekke det med jernet:)

Det eneste som funker på meg også er å legge seg. Men om jeg legger meg på ettermiddagen funker det ikke så bra men gleder meg til å legge meg på kvelden;) Har vondt over høyre øye liksom,i panna. Standar sånn stress-vondt vil jeg tro. Paracet har jeg tatt to ganger i løpet av svangerskapet og det funker i to sek føler jeg,så prøver å la være.

Tenker en del også. Har hatt en del bekymringer om å miste igjen også har jeg blitt sykemeldt, noe sjefen likte lite! Fikk huden full. Så tenker en del på det også selv om jeg vet at det var for mitt eget beste og råd fra lege,jordmor og legevakten at jeg skulle sykemelde meg. phuuu...ikke lett dette.

Annonse

Har også samme greia, vondt over øynene på ettermiddagen og kvelden. Men heldigvis har det bare vært riktig ille en gang, da fikk jeg ikke sove engang, og da måtte jeg ta smertestillende, noe jeg ellers unngår for tiden. Om jeg sover om ettermiddagen er jeg helt kake resten av kvelden, svimmel og kvalm osv, så det ender opp med at jeg går å legger meg for dagen kl 21 :S Ikke akkurat drømmesituasjon, men hva skal man gjøre..

venter på lillingen- kjenner til den;) begynner å gjespe halv åtte men prøver å hale ut tiden til ni/halv ti. Blir da uvel og hodepine. Men er som du sier overlevbar. Mest irriterende. Samboeren vil kose med "magen" som ikke er så stor enda og ha nærhet men jeg vil bare sooove.Måtte ta paracet i går for å overleve 75årslag. Hoppet rett i seng etter sønnen vår på tre da vi endelig kom hjem. (klokken åtte),hehe.

Heia. Jeg har også vært mye plaget med hodepine i mine to første svangerskap. For noen uker siden gikk jeg til kiropraktor, hadde skikkelig stram nakke så det var nok spenningshodepine som hadde satt seg hos meg, tok noen behandlinger og har ikke hatt hodeoine siden. Helt fantastisk:-) Er verdt å søke litt hjelp, man blir jo gal til slutt av å ha så vondt. Lykke til videre.

Hodepine utover ettermiddag/kveld kan også bety væskemangel.. Drikker du 2,5-3 liter per dag? Det trenger du ihvertfall nå. Ikke bare vanlig vann, men også vann med salter og mineraler i, feks Bris eller Farris. En god del salter forsvinner i utpust og svette, så det er viktig å få det i seg igjen. Verdt å prøve før du hiver deg på masse paracet og jerntilskudd. Og ansiktmassasje/nakkemassasje kan være en od ide i tillegg hvis du er stresset.

Jeg fikk beskjed om at det skader ikke å ta en jerntablett om dagen. Da jeg gikk med konstant hodepine så hadde jeg nok med søvn og hvile og drakk masse vann. Ingenting hjalp, fram til jeg begynte med jerntabletter. Det var altså det som skulle til for meg:)

Da var det sikkert riktig for deg. Ellers kan det faktisk være mindre heldig å ta jern hvis kroppen ikke trenger det, og man skal definitivt ta en hb først, for å sjekke om verdien er lav. Jernlager skal også sjekkes tidlig i svangerskapet, og hvis de er lave kan det være nødvendig med tilskudd på et gitt tidspunkt.

Men ellers er det jo slik at man lettere får vondt i hodet som gravid, og at det i sommerværmen kreves mer væske enn vanlig:)

Jeg sleit med vanvittig mye migrene hver dag. Grunnen var at jeg fikk i meg lite næring og var veldig kvalm, så alt kom opp igjen. Da mister man mye salter og slikt, og blodtrykket sank noe voldsomt. Og det resulterte i migrene for meg! I tillegg satt jeg veldig mye foran pcen..

Etter mindre kvalme fikk jeg i meg bedre mat og slikt, og da hjalp det :) Nå har jeg veldig lite hodepine! Så godt som aldri ;) Det balanserer seg som regel!

Annonse

jeg har og vært plaget med en intens hodepine de siste dagene spesielt når jeg bøyer meg ned,reiser meg opp etc. og det er fremme i pannen og over øynene. Gikk til legen i går og hun sa det var en begynnelse på bihulebetennelse så hun skrev en resept på noen nesedråper jeg skal ta 2 ganger om dagen….føler meg allerede litt bedre i dag.

Dette var visst veldig vanlig å få når man er gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...