moota m storebror&lillebror Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Til 2 barn som er kresne og 1 voksen? Vi har ikke så god råd nå, og prøver og lage litt billigere middager, men føler det ofte blir det samme. Tomatsuppe og grøt. Siden barna er ganske kresne. Lite vits og lage middag som de ikke spiser som jeg da må spise dagen etter eller kaste.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 pannekaker og tomatsuppe, er jo billig.. Alt med pasta... bruk firstprice produkter, så blir ting mye billigere, og det meste er jo helt brukelig... slik som kjøttdeigen, karbonadene og kotttelettene deres:) Ris retter, der utgangspunktet er mye ris, som f.eks "risotto"
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Skrevet 8. juli 2010 Mitt tips er at barn spiser alt med ketchup:) Fiskepinner er billigt og enkelt. Laks er noe dyrere, men barna mine elsker den fisken. Pølser er også noe som går igjen. Ofte er det tilberedingen det kommer ann på. Jeg tar gjerne sauser og dressinger i små shotglass til ungene. Da smaker de iallefall på det. De liker å dyppe:) Ellers er pasta billig - og her kan man lage mye forskjellig. Kok pasta og tar det du har i hus( løk, raspet gulrot,ketchup, servelat som går ut på dato osv) i en ildfast form og gratiner med ost. Man kan lage flere raske småretter av rester mener jeg. Man trenger ikke alltid lage èn middag. Lag en buffe av det du har i hus. Kjempekos:) Litt ristet brød her, en salat der, noen kyllingrester og en stekt pølse....man kan spise alt:) Bruk flere krydder og sauser som prikken over i`en.
Sistah*G07*J09* Skrevet 8. juli 2010 #4 Skrevet 8. juli 2010 her har jeg 2 gutter som ikke spiser potet (3åringen og samboeren ) så her har løsningen vært fullkornsmakaroni (evt. bare vanlig makaroni) som jeg har mais og erter i lag med 3åringen elsker heldigvis mais, men ertene er han ikke helt sikker på. Men spiser di også noen ganger, når han glemmer seg av Ris kan også brukes til det meste veksler på fiskekaker, kjøttboller, karbonader, fiskepudding, pølser osv. for å ha til makaronien Ikke så veldig spennende, men lette, greie middager
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2010 Tusen takk for mange gode tips =) Spesielt den med shotglass, det skal jeg prøve neste gang =)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Moste supper sklir ned her i gården. Base er løk surra i litt smør og kanskje litt kvitløk. Så putter du oppi det du har- potet og purre- potet, brokkoli,blomkål- gulrot,potet,tomat. En kyllingbuljongterning og vatn så det dekke. Kok og mos med stavmikser. ost, pesto,pølse eller anna til. Så får du inn litt grønt og!
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2010 Takk for tips! =) Men lillebror er veldig allergisk til all slags løk, så det bruker vi aldri. Jeg skal kjøpe noen sånne små skåler til å ha dressing og sau i. Tror det er på europris jeg har sett dem. Så kan de smake på ting selv =) Lillebror er veldig flink til å smake på nye ting. Storesøster sier bare at hun har smakt i bhg eller hos farmor og at hun ikke likte. Eller at hun egentlig liker det, men vil ikke ha nå.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #9 Skrevet 11. juli 2010 Du kan bruk engangs shotteglass som de selger på for eksempel nille eller eggeglass som du sikkert allerede har. Forslag til billige middager Forkokt spagetti legges i ildfast form med skinke/pølse, broccoli og tynne strimler av gulrot. Hell over litt melk og krydder du liker (salt, pepper, chilli er godt på) og litt ost på toppen. Inn i ovnen til grønnsakene er kokt (20 minutter). Alt kan lages klart dagen før. Spagetti med kjøttdeig. Lag sausen selv med grønnsaker du har og liker og tomatpure/grovhakkede tomater. Billig og enkelt. Fiskepinner med ris eller potetmos er det mange barn som liker. Supper. Lapskaus. Fiskeboller i hvit saus med poteter Pannekaker om du kaller det middag Stekt ris. Du tar ris som allerede er kokt (genial rett om du har ris rester fra en annen dag) og steker med egg og det du liker. Det er godt med kylling (du trenger bare 1-2 fileter kyllingfileter til hele familien), erter, mais ol. Går fint å bruke frosne grønnsaker så er alt ferdig når egget er stivt og kyllingen stekt (5-10 minutter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå