Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i bhg med småbarn. Har jobbet 100% hele svangerskapet og har kun vært borte fra jobb 1 dag til nå.

Er nå 28 uker på vei og var hos legen til kontroll idag. Jeg fortalte henne at jeg har mye vondt i ryggen, til tider så ille at tårene bare presser på. Ikke orker jeg være sosial heller fordi når jeg kommer hjem er det jo også litt husarbeid som skal unnagjøres, og med full jobb og dette har jeg ikke noe overskudd igjen...

Er det noen som jobber i bhg som har fått tilrettelagt jobben? i såfall, hva ble gjort? hos meg har de ikke gjort noen ting for å "lette" på arbeidet...

Jeg må ærlig innrømme jeg hadde håpet at legen ville sykemelde meg litt..ikke 100% men i det minste så jeg fikk et par dager til å slappe av i uken.. Er jeg "helt på jordet" når føler det slik at jeg nå burde få litt tid?? :S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142062098-er-jeg-urimelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, i mitt forrige svangerskap jobbet jeg som assistent i barnehage og jeg fikk da etterhvert kontorarbeid og slikt i steden for å måtte være på avdelingen.Var sterkt plaget av kvalme og svimmelhet i første og andre trimester. Dette fungerte fint en tid men jeg ble sykmeldt 100 % etter ca 4 mnd pga andre sykdommer. Hvis dette ikke er mulig i din barnehage så må du bare be om sykmelding. Husk at svangerskapet må ha førsteprioritet og det er bare noen korte mnd av livet. Ingen kommer og takker deg den dagen du er så sliten at du ikke orker mer. Du kan jo be om å få gå halve dager, evt. annenhver dag.

Lykke til!

• 2 uker senere...

hei.. jeg har ikke jobbet i barnehage, men hatt flere andre jbber i svangerskapet. Jeg dro også til legen for å få sykemelding, men dusten ville bare gi meg 2 uker. Jeg klagde på vondt i ryggen og generellt sliten..Var da i 29.uke.. Men under kontrollen fant han ut at jeg hadde høyt blodtrykk, protein i urin og noe opphovning. Han ringte til sykehuset, der de ville ha meg inn for undersøkelse. To dager etterpå tok de ut bebien, pga dårlige forhold i magen. Ungen var dobbelt så liten som den skulel være, og fikk lite næring gjennom morkaka. Det ble konstatert alvorlig svangerskapsforgiftning...

Så, jeg mener at leger (særli mannlige og unge leger) vet lite om hvordan det er å gå gravid og hva som kreves. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke har obligatorisk sykemelding! Jeg er hunder prosent sikker på at om mannfolk hadde vært gravide, ville de ha hatt egne svangerskapsleierer der de pleide seg selv, trimmet, spiste sunn mat og hadde bare seg selv og babyen å tenke på!Og når de fikk babyen, hadde de ordnet det slik at de fikk være i barsel så lenge de ønsket og fikk all mulig hjelp!

håper d går bra med deg! :)

Snille deg! Obligatorisk sykemelding til alle gravide??? Vi er jo ikke syke for søren! La dem som VIRKELIG trenger det, få sykemelding. For oss andre er de aller fleste arbeidsgivere mer enn villige til å tilrettelegge arbeidet for oss så langt det er mulig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...