Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Jeg jobber i bhg med småbarn. Har jobbet 100% hele svangerskapet og har kun vært borte fra jobb 1 dag til nå. Er nå 28 uker på vei og var hos legen til kontroll idag. Jeg fortalte henne at jeg har mye vondt i ryggen, til tider så ille at tårene bare presser på. Ikke orker jeg være sosial heller fordi når jeg kommer hjem er det jo også litt husarbeid som skal unnagjøres, og med full jobb og dette har jeg ikke noe overskudd igjen... Er det noen som jobber i bhg som har fått tilrettelagt jobben? i såfall, hva ble gjort? hos meg har de ikke gjort noen ting for å "lette" på arbeidet... Jeg må ærlig innrømme jeg hadde håpet at legen ville sykemelde meg litt..ikke 100% men i det minste så jeg fikk et par dager til å slappe av i uken.. Er jeg "helt på jordet" når føler det slik at jeg nå burde få litt tid?? :S
LindaM_ Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Jeg kan ikke svare på hvilke tiltak de har mulighet til å gjøre i en barnehage, men uansett er arbeidsgiver pliktig til å tilrettelegge arbeidssituasjonen som best er. Tenk gjennom selv hva du kunne tenke deg. Jeg jobber i skolen og fikk forøvrig samme problem som deg med ryggplager forrige svangerskap. Jeg snakket med sjefen min ang. å skaffe en stol som kunne være avlastende for meg. Er jo ganske mye ståing og bøying i arbeid med mindre barn. I tillegg synes jeg det er viktig at kollegaer har forståelse for at man kanskje trekker seg litt mer tilbake i enkelte tilfeller hvor man kjenner at man trenger en 5-minutter. Til slutt synes jeg det er viktig å påpeke at det er du som må si ifra hva du trenger for å kunne fungere i hverdagen - de du jobber sammen med er nok ikke tankelesere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå