Gå til innhold

kan dere gi meg noen gode råd mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er 7+5 i dag, kvalmen startet for 1,5 uke siden. Den er der konstant! Har prøvd ingefær, hjelper ikke. Prøvde sånne bånd fra apoteket sist svangerskap, hjalp ikke. Men kan jo hende de hjelper nå, men har ikke troa!

Vi reiser til syden på fredag og jeg gruer meg litt med en aktiv 2 åring, kvalme og varmen.

Noen som har noe de har prøvd og som virkelig har hjulpet?

Fortsetter under...

Er du skikkelig plaget med kvalme kan du få Phenergan på resept hos legen. Men du blir skikkelig trett og sløv av den. Har selv tatt desse tablettene hele svangerskapet. Har hjelpt litt på kvalmen.

Akumpunktur er å anbefale!!!

Prøv deg også på vannmelon. Det hjalp hvertfall meg.

God tur til syden...var der selv når jeg var 8 uker på vei. Det var helt forferdelig. Kastet opp nesten hele ferien....men håper det går bedre med deg :-)

sliter selv med kvalme, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! det eneste som funker for meg er sure ting, eller å konstant spise noe. Så lenge jeg spiser er jeg ikke kvalm, men kan jo ikke sitte og fylle munnen med mat hele tiden heller.

Annonse

Ser du har fått mange råd her over.

Jeg døyver også kvalmen med sure ting. Epler har funket veldig bra. Har hele tiden lyst på noe som er surt og saftig.

Ellers holder jeg kvalmen i sjakk ved å spise hele tiden. Helt håpløst for kiloene kommer fort her, men sånn må det nesten bare bli.

Lykke til:o)

Hei igjen..

Har merket at kvalmen gir seg akkurat når jeg spiser, men kan jo ikke spise hele tiden.Vil ikke bli altfor tykk og feit;) Men er det epler og frukt gjør det vel ingenting.. hehe..

Vet bare ikke hva jeg skal gjøre hvis kvalmen er som nå i varmen. Da blir det en kip ferie. Synes så synd på mannen min. Han er så tålmodig, snill og grei.. Orker jeg reise til 40 grader da? Klage, klege, men er jo så glad jeg har gravid symptomer..

Postafen hjelper mot kvalme. Det er reisesyketabletter som du får reseptfritt på apoteket. Kan allikvell være lurt å få en resept på de, då koster det 65 kroner for 100, mot ca 60 kroner for 10 som det koster uten resept....

De hjalp iallefall meg :) Ble litt trett, men uansett så var det bedre enn kvalmen....

jeg sliter også veldig med kvalme, så skal definitivt høre med lege om kvalmestillende greier. Så lenge jeg har noen som kan aktivisere min lille litt, så får jeg bare være litt trøtt. Blir gaaal av å være kvalm. For ikke å snakke om min kjære sambo som nesten ikke får spist noe.. Jeg blir nemmlig kvalm av all slags stekeos.

Lykke til!:) Jeg håper formen din blir bra snart og at ferien blir fin.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...