Gå til innhold

Fikk vite i dag at jeg skal ha kort regime. Er det noen som kan fortelle litt om det?

Anbefalte innlegg

Når i cyklus starter du?

Hvor mange ul?

Hvor mange sprøyte dager?

Slipper jeg unna alt av bivirkninger siden jeg ikke må ta sprayen?

Hvor mange dager må jeg rekne med å ha i tr.hjem? (Er lang veg opp så kommer ikke til å dra ned i gjen før jeg er helt ferdig, og egget er trygt på plass.)

Tusen takk til de som svarer meg :)

Fortsetter under...

Hei :)

Så flott at du fikk kort regime da, det er så mye bedre fordi det tar kortere tid! :) Jeg har hatt to vanlige og ett kort, det klaffet på det korte :)

Jeg startet på CD 1 fordi det stod i papirene, fikk senere vite at jeg skulle ringe dem før jeg skulle starte, for de ville at jeg skulle begynne på cd 3, tror jeg det var :) Men det gikk nå bra...

Jeg tok en sprøyte pr dag fom cd 1, så tok jeg nedregulering fom cd 5 syntes jeg å huske.

Jeg har aldir tatt spray, jeg har alltid regulert ned med sprøyter, men du slipper jo bivirkningene fra sprayen da, siden du ikke skal ta den :)

Jeg hadde to ul.

Jeg hadde faktisk 8 dager i Trondheim, så regn med at det kan ta sin tid, alt avhenger av hvordan du reagerer på medisinene, hvordan eggene vokser. Tenk ut hvordan du vil gjøre det med mannen din. Skal han bli med til første ul? Han trenger kun å være der den dagen det er uttak, så hvis du reiser alene opp først, så ser du hvordan det ligger an, så kan han komme opp f.eks kvelden før uttak. Men det må jo dere bare se hva som passer for dere og hva dere vil. Men jeg ville heller hatt mannen der fra uttak og noen dager, eller fra første ul og til etter uttak, hvis du skjønner? Det er jo litt spenning mtp om eggene blir befruktet og slikt da, pluss at det er sikkert kjekt for han å få være med på innsetting også (da dere får se egget på skjermen), hvis det passer slik. Han får sykemelding for kun den dagen og dagen før uttak. Du får sm for hele perioden du er der oppe.

Slik var mitt korte regime:

- CD 1: Puregon 350 IE injeksjoner hver dag

- CD 5: Startet med nedregulering 0,25 mg Cetrotide (ferdigopptrekte sprøyter)

- CD 6: Reiste til Trondheim

- CD 7: Første ultralyd for å se hvordan det lå an med eggene

- CD 9: Andre ultralyd, fikk nå bestemt når eggløsningssprøyten skulle settes.

- CD 10: Satt eggløsningssprøyte

- CD 12: Uttak

- CD 14: Innsetting av ett egg, så hjemreise.

- CD 27: Verdens fineste positive test :)

hei

først må jeg bare si gratulere så mye med positiv test :)

det var et supert og detaljert svar,kjempe bra.

jeg lurer litt på den vanlige måten jeg,er den veldig annerledes enn denne du har beskrevet??eller er det bare at den går over lengere tid....hvorfor skftet du fra vanlige til et kort regime??

kom litt på sidelinjen dette her.

GURINE

lykke til :)

Takk for det, Gurine, håper at det klaffer for deg også nå da :) Glemte å skrive på at jeg startet med Progesteron (Crinone) samme dag som uttaket var og gikk på den i 14. dager fremover.

Babyboom84: Prinsippet er det samme på langt og kort regime. Det at en går på nedregulering for at kroppen ikke skal begynne å produsere noe hormoner av seg selv, samtidig som en tar hormoner som får eggene til å vokse og gjøre seg klar for å bli tatt ut og befruktet. I både langt ("vanlig") og kort regime er det dette som gjelder. Grunnen til at jeg fikk kort regime var at jeg hadde to lange slik at de i Trondheim visste noen lunde hvordan jeg reagerte på medisinene, ble jeg fortalt. Det finnes sikkert mange andre grunner til at de velger kort regime hos noen. Mitt lange regime var slik da:

- CD 1: Ringe inn mens for å få tilsendt medisiner og brev om hvordan de skulle brukes.

- CD 20: Starter på nedregulering (Nesespray eller Suprefact injeksjoner, jeg hadde injeksjoner) og fortsatte med det frem til uttak.

- CD 29: Fikk en liten blødning som varte i tre dager.

- CD 46: Begynte på hormoner (gonal-f). Tok g-test for å avkrefte at jeg var blitt gravid.

- CD 51: Fikk en liten blødning på tre dager.

- CD 55: Første ultralyd for å se hvordan det stod til med eggene (så tre egg på hver side).

- CD 58: Andre ul for å se hvordan veksten var (så tre egg på hver side).

- CD 60: Tredje ul for å se på veksten (så tre på ene og fire egg på andre), satt eggløsningssprøyten samme dag.

- CD 62: Uttak av fire egg, samboeren leverte sædprøve og eggene ble befruktet samme dag. Startet på Progesteron (Crinone) som jeg gikk på i 14. dager fremover.

- CD 63: Fikk tlf om at tre egg så ut til å klare seg.

- CD 64: Innsetting av to fire-delte egg, ingen på frys.

- CD 74: Blødning, negativt forsøk

Vær obs på at på første forsøket tar det som oftes lengre tid enn forventet, da en begynner med en litt forsiktig dose med hormoner for heller å øke på hvis det blir litt lite. Vær også obs på at dette er slik det var i mitt tilfelle, hvor lang tid regimet blir varierer noe fra person til person, men gangen i det er jo det samme da.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...