Dros Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Lurer på hva deres blodtrykk ligger på her inne, jeg har nemlig ganske høyt nå, har bare økt og økt...
*lenemora* Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 jeg blir målt 2-3 g/uka nå, pga frykt for svangerskapsforgiftning.. mitt er det jordmora mi kalte "lavt-høyt", det var for høyt i forhold til normalt blodtrykk, men ikke så høyt at det var risikabelt, men blir godt fulgt opp uansett. Lå på 140/90 i går, men jeg blei henvist til sjukehuset for videre sjekk da blodtrykket lå på 145/90-95, men dette var sammen med 2 i ødem og eggehvite i urinen..
Micha.. Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Mitt blodtrykk varierer mellom 150/110 og 140/90, og jeg er allerede medisinert for høyt blodtrykk.. Det skal bli ganske høyt før de evt gjør noe mer enn å følge med på trykket. Hvor høyt er ditt da og hvilken uke er du i?
Dros Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2010 Jeg hadde 165/110 i dag, har aldri vært så høyt (har heller ikke hatt probemer med høyt BT før jeg ble gravid) Har masse hevelser og tegn til svangerskapsforgiftning, men ikke proteinuri. har vært ut og inn av sykehuset til kontroller, og ble satt på blodtrykksenende medisin i dag. for et styr altså... har du fått bivirkninger av medisinene?
Micha.. Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Ikke noe bivirkninger å snakke om, litt munntørrhet bare. Jeg bruker Adalate. Har også litt ødemer, og proteiner av og til men det går alltid vekk når jeg får meg en natt på sykehuset så da blir jeg sendt hjem igjen med beskjed om å hvile, slik har det vært nå i 2 mnd. Noen leger mener det er en ulmende svangerskapsforgiftning mens andre mener det bare er høyt blodtrykk....ikke til å bli klok av.. Hvor langt er du på vei og hva sier de om et mulig forløp?
Dros Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2010 Det har hele tiden vært snakk om lett svangerskapsforgiftning, mens legen nå mener det bare er snakk om høyt bt. Har vært fram og tilbake i 3 uker nå, og har 4 uker igjen av svangerskapet. Har fått beskjed om ro og hvile, men syns ikke det hjelper sånn veldig. Sliter mye med kvalme og hodepine i tillegg. De siste dagene har jeg kjent mindre liv også, så det gjør jo ikke skaen bedre, men blir heldigvis fulgt opp av flinke folk:) Hvor lenge har du igjen?
Micha.. Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 jeg har 7 uker igjen nå. Er også mye kvalm og utilpass, og ser ofte at kvalmen og hodepinen kommer i forbindelse med at blodtrykket stiger litt og jeg da får litt proteiner i urinen, men det forsvinner jo igjen så da var det visst ikke skikkelig svangerskapsforgiftning. Synes at det er så kjipt å skulle måtte gå slik i 7 uker til slik noen mener at er meget mulig, mens andre igjen mener at det mer er snakk om dager eller noen få uker siden de tror det vil utvikle seg videre. Skal på blodtrykk og vekstkontroll i morgen og håper å få litt mer svar på hva det er som skjer, men det er så vanskelig å få noen som helst konkret ut av de legene. Hva synes du?
Dros Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2010 Åh, jeg føler vi er akkurat i samme situasjon. Slitsomt å være kasteball mellom jordmor, lege og sykehus, og at alle mener ulikt, og noen ser alvorlig på det, mens andre har en litt mer "pytt-pytt holdning". Veksten hos babyn her er normal hertfall, men skal inn på kontroll til sykehuset igjen i morgen. slitsomt å ikke vite om du blir lagt inn eller ei, vi skulle egenlig reise bort, men det er bare å glemme skjønner jeg. Hvordan gikk kontrollen din i dag?
Micha.. Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Ja, vi er vel i ganske nøyaktig lik situasjon, en ganske kjedelig en.. Kontrollen i dag gikk bra, gutten har det fint og blodtrykket var grei nok, rett under 100 så jeg slapp å bli innlagt. Vi tør heller ikke å reise langt bort men i dag kjørte vi til et hotell i nærheten her og bader og skal spise god mat og kose oss til i morgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå