Gå til innhold

Tannlegeskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 3 mnd siden å har seriøst ikke vært i nærheten av en tannlege på snart 8 år...

Er så redd tannleger at jeg gråter bare på tanken.

Gjennom hele skoletiden min har jeg hatt 1 fast tannlege som ALDRI har tatt hensyn til mine følelser.

Jeg har aldri reagert på bedøvelsetypen jeg har fått å tannlegen trodde meg ikke.

Han ventet aldri mer enn 1 min ette bedøvelsen med å borre.

Har en gang fått 12 bedøvelser uten effekt å da heller trodde ikke tannlegen på meg. Selv om jeg kunne kjenne alt som skjedde.

Det gikk så galt for seg en gang at jeg ble fysisk holdt fast av min egen mor + 2 stk assistenter mens tannlegen dro ut ene tanna mi UTEN at bedøvelsen fungerte.

Jeg gråt av smerte å har i ettertid sett på dette som et rent overgrep fra mange kanter.

Sist gang jeg var hos tannlegen borret han å jeg hadde det så vondt å jeg gråt mine tårer å før han rakk å gjøre noe mer gikk jeg derifra.

Det vil si at jeg har 1 tann der han har borret en del som gjør at jeg ikke kan tygge på ene delen av munn.

Jeg har født 2 barn uten problem å foretrekker egentlig å føde 10 ganget til isteden for å dra til tannlegen.

Har ALDRI hatt en god opplevelse hos tannlegen å jeg er rett å slett en stor pyse etter det min familie sier.

Jeg burde så absolutt gjøre noe snart siden jeg kjenner antydning til flere plasser med hull å at jeg ikke vil vente til tannverken setter inn.

Noen som vil komme med gode tips til meg eller roe meg ned litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. æ bor i tromsø og hær har dæm tilbud om narkose under tannlegebesøk førr dæm som lider av tannlegeskrekk. kainskje du kain skjekke på nett om et som tilbud dær du bor??

Skrevet

Huff, høres helt grusomt ut..

Hør med folk rundt deg hvilken tannlege de har og om de er fornøyde.. Ring inn på forhånd og forklar at du ønsker litt ekstra tid på din time til å kanskje snakke med tannlegen først.. Ha med deg noen du stoler på og som kan hjelpe deg med å formidle.. Si at du ønsker kun en snakk og sjekk første gangen, så kan dere ta det derfra.. Prøv om du kan finne en tannlege som du kan stole på.. Forklar problemene dine med bedøvelse, kanskje er det en grunn..

Det er vaffal mine tanker, men jeg er jo ikke helt sikker på hvordan dette fungerer i praksis.. Ønsker deg uansett masse lykke til!!!!

Skrevet

Det finnes mangen alternativ, men de fleste koster ganske masse.

på private klinikker i både inn og utland kan du legge deg i narkose og gjøre alt på en gang fks. Jeg lider selv av tannlegeskrekk, men ikke så volsomt som deg. Hos meg ble det et lite hakk bedre når jeg fant en dyktig privat tannlege. Men sliter enda ekstremt i forkant, nå går det heldigvis bra når jeg først bare kommer meg i stolen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...