tromsøjenta Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Hei! Min nydelige lille gutt virker som han plages veldig, spesielt om nettene. Han er så innmari urolig og lager høye lyder i form av knøing og pressing. Høres ut som han prøver å bæsje, men jeg tror ikke det er det som plager ham. Han holder på slik i maaaange timer hver natt, også mens han tilsynelatende sover. Jeg synes det bare har blitt verre og verre. Dette går jo da også veldig ut over min søvn... Er det noen som har vært borti noe liknende, har forslag om hva det kan skyldes og evt har noen tips om hva som kan hjelpe? Hilsen sliten mamma
ett til! Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 å ja da!begge mine var slik, de bråkte så forferdelig på natta!det var som å sove med rommet fullt av gamle menn! jeg tror de ligger og presser litt, er litt urolige men sover godt likevel (ellers hadde de våknet og grått) det høres plagsomt ut,men jeg vet om mange babyer som er slike "bråkebøtter" på natta,kanskje er det helt naturlig? det går over om en stund,husker ikke helt men når de var rundt 2 mnd var de mye stillere på natta. putt en sov-i-ro i øret slik at du får sove når han sover (selv om han bråker!)han har det helt sikkert bare bra! Lykke til!
n74 Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Babyer lager lyder når de sover, presser, sukker høyt, min kan til og med sette i et hyl, så er det helt stille igjen. Hadde han hatt vondt villle han vært våken og skreket.
Gjest eelis+kian Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Min var sånn, han hadde en låsning i nakken. Ta kontakt med manuellterapeut, det er gratis for babyer, så det er verdt et forsøk :-)
bitthen Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Slik driver min også på, akkurat som du beskriver. Han er 3 uker nå. Og det er verst om natta. Skjønner ikke hvorfor det er verre natta enn dagen, han sover med ca samme tidsintervallene uansett. Han holdt meg våken i hele natt, jeg ligger og ser på han, får ikke sove, undrer på hva det er. Har trodd det kanskje var magesmerter, men synes det var så rart om han ikke hadde det på dagen. Min blir også verre og verre, han ligger å trykker, og så har han en del reflekser både med hender og føtter. Hadde vært interessant å vite hva det var, men uansett er det veeeeldig betryggende at det ikke bare er min baby som har det slik, da jeg har vært litt bekymret. Hilsen en annen sliten mamma :-)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Akkurat sånn driver min på å, ikke hele natta men ofte den siste timen før han våkner for mat. Da er det stønning, pressing og lyder hvert 10 min. Slitsomt å ligge våken i en time før han skal ha mat synes jeg!! Har å lurt på hva dette er for noe, men virker ikke som han plages på noen måte, men bare gjør det. Han holder også på sånn på dagen her da. Heldigvis ikke like ille hver natt og det har begynt å avta litt nå. Nå er han 6 uker gammel Ikke godt å si hva man kan gjøre med det, annet enn å håpe at det bedrer seg etterhvert som de blir større
minimii Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Lillemor på 9 uker holder også på slik, men ikke nødvendigvis kun om natta. Det kommer jo gjerne når hun skal bæsje, men kan holde på sånn leeeeenge uten at det kommer noe. Det ser jo unektelig ut som om hun har det veldig ubehagelig. Når det er som værst prøver vi å stimulere endetarmen med et termometer. Det hjelper henne tydeligvis for da kommer det masse bæsj! Men det er jo ikke så lett når de gjør det i søvne. Kan jo ikke vekke dem heller..
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Min gutt holder også på slik.. han er 7 uker.. Tror ikke det er noe som plager han, for han skriker ikke og sover som en stein.. Men det er ganske slitsomt for når han er oppe for å få mat på natta kan han ligge å lage lyder i over en time etterpå, og jeg får ikke sove.. Av og til høres lydene ut som en hest som vrinsker hehe.. Det er de rareste lydene som kommer av den lille gutten.. Det er jo nesten litt søtt Men mangel på søvn blir det til mor, og jeg er som en vandrende zombie hele dagen..
lillejenta2 Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 hehe,dette høres kjent ut gitt. Glad min er ni mnd nå og jeg har egentlig glemt hvordan det var. For vår del ga det seg da han var rundt 10 uker. Virket som om tarmene "falt på plass" rundt den tida. Vi løste problemet med å putte han på eget rom fra starten av, siden ingen av oss fikk sove med all pressinga. husk at det går over!
FruFrydmedtotette Skrevet 7. juli 2010 #10 Skrevet 7. juli 2010 Kjenner det varmer et bekymret mammahjerte å lese at det tydeligvis er vanlig at babyer kaver og presser i søvne. Min gutt er 6 uker på lørdag,og kaver med armer og ben,ser ut som en liten sprellemann og presser fælt,gjerne på sent på natta,mot morran. Og gleder meg voldsomt til det går over,er ikke noe gøy å se på når det ser ut som han har vondt. Men trøster meg med at han sover jo,så hvor ille kan det være?
tromsøjenta Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2010 Tusen takk for alle svar! Godt å høre at det ikke bare er vi som har dette problemet. Syns de jeg forteller det til bagatelliserer det og bare sier at jeg må lære meg å sove til de lydene... Det går ikke!!!!!! Også veldig fint å lese at det går over om ikke så lenge! Jeg bestemte meg for å prøve noe behandling på lille Gullet vårt. Var veldig usikker på om jeg skulle velge manuell terapeut, kiropraktor eller osteopat... Endte opp med kiropraktor og fikk time superraskt:-) Det koster jo litt, men det får heller være. Er jo nesten bare hjemme om dagene og bruker derfor lite penger for tida, hehe. Allerede i går var vi til første behandling. Det er jo foreløpig litt tidlig å si noe om effekten, men pressinga og knøinga har vært mer kortvarig og mindre intens nå i natt. Krysser fingrene for at tendensen fortsetter!!! Så i natt har jeg sovet mer enn noen av de andre nettene etter fødselen. Sikkert 6 timer totalt:-) Skal til andre behandling i morgen. Lille Gullet så ut som han nøt behandlinga i begynnelsen. Etter hvert begynte han å presse som han gjør om natta og helt på slutten feis og bæsja han som bare det. Det har denne uka vært mer og mer av pressinga på dagtid også. Som oftest når han presser kommer det hverken luft eller bæsj, men gjerne gulp... Jeg har prøvd den siste uka med propp i det ene øret og det andre ned mot puta, men lydene trenger gjennom og mammahjertet klarer ikke å slappe av. Redninga har vært et par timers søvn på gjesterommet innimellom mens pappan ligger inne å hører på lydene. Men jeg føler meg som en dårlig mor som ikke klarer å ligge på samme rom som sønnen min... Synes også at mesteparten av dagene har gått med til å prøve å sove når han sover. Nå håper jeg kiropraktor-behandlinga gjør susen og hvis ikke så sier jeg til meg selv at det må da i alle fall være bedre til han er 3 mnd... Lykke til til dere andre! Klem fra
knerten09+ knerteline11 Skrevet 8. juli 2010 #12 Skrevet 8. juli 2010 Så vidt jeg har skjønt så lager de aller fleste babyer en del lyder på natta. Knerten her lagde også masse lyder. Husker ikke helt når det sluttet, men tror det var mellom 2 og 3 mnd et sted. Jeg la etterhvert gutten inn på eget rom da det var eneste måten for meg å få litt søvn på. Hadde bare en ekstra seng der sånn at en av oss kunne ligge inne hos han dersom han var syk, ekstra urolig etc.
Gjest Skrevet 8. juli 2010 #13 Skrevet 8. juli 2010 Hei! Sønnen vår høres ut som en gammel mann om natten. Knitrer og presser som bare det. drar beina opp etter magen og pang pang pang sier det i boksa. Han er ikke våken, men knøinga er der like herlig. Tror det bare er pga luftboblene i tarmene. Vi har vært hos kiropraktor med han første pga låsninger i nakken, men han var også slik knirker og gulper. Det ga seg rundt 3 mnd alder med han, satser på at dte gjør det med minsten og! Det er slitsomt, men hang in there )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå