Gå til innhold

Mens etter SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hadde en SA 13.06, regnes dette da som første dag i siste mens?

Vi valgte å prøve igjen med en gang, men vet ikke nå når jeg egentlig skal ha mens.

Noen som kan svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev feil, hadde SA 15.06

Skrevet

Tror nok det er forskjellig fra person til person.. Noen hopper rett inn i syklus igjen, og noen deriblandt meg gikk det litt ekstra tid. Gikk 5-6 uker fra jeg mista til mensen kom tilbake.

Skrevet

Ok, takk for svar:)

Testet positivt på eggløsningstester forrige uke, så håper den sitter denne mnd og:)

Skrevet

Åååå, er i akkurat samme situasjon, for en tilfeldighet, logget meg inn for å spørre om noe i nettopp den forbindelse! Hadde også en SA 13. juni, dvs. fikk tbl. da siden det ved tidlig UL ble oppdaget at fosteret ikke levde/var alt for lite og ikke noe hjerte som slo. Det hadde begynt å komme væskeansamling inne i livmora, men jeg fikk tbl. for å sette aborten raskere i gang.

Er du helt ferdig med å blø, nå? Jeg blødde mye den første uka, så litt mindre uka etter, deretter, nå, kommer det fortsatt litt, med litt slim, liksom - beklager detaljene! Synes bare det tar litt tiiiiiid!! Hadde tenkt å ha en mens for deretter å begynne å prøve ved neste EL, men nå er jeg også veldig usikker på når en kan forvente EL og mens. Synes nemlig at jeg kjenner EL-smerter disse dagene på ene siden, men så er det det at jeg fortsatt blør litt, kan man liksom ha EL på tross av det?...

Men til ditt spørsmål: ja, den første blødningddagen teller som dag èn i "ny" syklus. Det skal jo måtte bety at du burde kunne forvente EL i 12-14 dager etter dette. Dersom jeg har EL nå, stemmer imidlertid dette ikke på meg. Kan hende jeg småblør helt til mens igjen.... Vel, vil jo uansett vente til jeg har sluttet med å blø, før vi prøver igjen, siden de sa på sykehuset at jeg ikke kunne ha samleie så lenge jeg blødde.

Har du "merket" tegn til en potensiell EL?

Skrevet

Jepp, der var det svar, alt, oki ((:

Skrevet

Jeg mistet 1 juni og har ennå ikke fått tilbake TR, er 1 uke over forventet mens. Blir snart sprø av detta! :-I

Skrevet

Da skjønner jeg at det kanskje bare rett og slett tar tid.....det var da som pokker, er jo ikke veldig tålmodig for tiden!!

Hvor lenge blødde dere etter SA? Jeg hadde en MA i uke 19 i januar med påfølgende fødsel og utskraping. Da blødde jeg kun i ei drøy uke og hadde EL ei uke etter det igjen, dvs. ca 12 dager etter 1. dag i syklusen. Så rart at det tydeligvis tar lenger tid, denne gangen, når jeg var kommet så mye kortere....

Skrevet

Liten2011 - Jeg blødde i 15 dager og skal angivelig hatt EL i samme periode. Fikk påvist nye egg uken etter aborten på etterkontroll og legen sa jeg burde få mens ila 4 uker. Er nå 5 uker siden aborten og ennå ingen tegn til den dumme tanta :( Har testet flere ganger, men alle negative så blir jo bare sprø av denne ventinga! Skal til legen 16 juli og dersom tante rød ikke har dukket opp så må det jo være noe på gang igjen?? Har fått så masse kviser, har mensmurringer og humørsvingniner, samt føler meg trøtt.. Uff, dersom jeg ikke allerede er gravid igjen så håper jeg jo at TR skal dukke opp snart slik at vi får satt igang med prøvinga igjen! :-p

Skrevet

Åh, så spennende, da!! Må følge med her for å se hvordan det går med deg, da! (: For min del må jeg bare vente, enten på TR, eller på EL og deretter TR. Fortrinnsvis med at jeg slutter helt å blø mellom der et sted.. Håper det slutter snart, for jeg skulle ikke bruke tampong eller noe sånt så lenge jeg blødde, og jeg kan jo ikke like godt bade med BIND!!!

Skrevet

Ja er jo litt spennende, men har mine tvil ift en ny graviditet allerede nå. Tok nok en test i kveld, negativ (kunne såvidt skimte skyggestrek om man la til godviljen) så jeg må nok belage meg på et besøk av tante rød om litt - forhåpentligvis ganske snart! Er så lei av å vente nå.

Håper vi begge (og alle andre her inne) blir raskt gravide igjen og kan flytte inn på 1.trimester igjen om litt! :)

Skrevet

Hei Liten 2011

Så koselig med svar, og at noen lurer på det samme:)

Jeg har sluttet å blø, blødde kraftig i 1 uke, med store smerter...

Jeg merker som regel ikke når jeg har EL så jeg tok 2 tester for 1 uke siden og da var de positive. (Eggløsningstester fra CB altså:)

Håper virkelig at spiren sitter igjen..

Vanskelig å vite når man får mens igjen, men siden jeg testet positivt på EL så har vel kroppen stabilisert seg igjen kanskje?

Har du prøvd CB EL testene?

Hvor langt var du på vei?

Skrevet

Lykke til begge to:)

Håper at vi alle får oppleve det vi ønsker mest:)

Skrevet

Takk, jeg da :-) Håper vi alle blir raskt gravide igjen! :)

Skrevet

Jeg da: glemte å svare på spm. ditt: jeg var på dagen påbegynt uke 8 da det ble oppdaget på UL, men det hadde stoppet å vokse i uke 6, så tidlig.

Jeg har prøvd CB EL-testene tidligere med hell og skal gjøre det nå igjen, FOR JEG FIKK NETTOPP IKM, JIPPIIYEEY!!!!!! Tenk å bli så glad av det, hehe... Men det er 21 dager siden aborten, så jeg er glad at det ikke tok så lang tid og for at det da stemmer at jeg nok hadde EL rundt 24. juni, noe jeg så vidt kunne merke da og mistenkte, men egentlig avslo siden jeg fortsatt blødde litt.

Ut og kjøpe CB EL-test, nå, tjohei ((: Det som er litt kinkig er at jeg da sannsynligvis vil ha EL akkurat når vi starter ferien vår i fellesskap med familie, i et gammelt hus med knirkete gulv og "vår" seng står i 2. etg. rett over der svigers sover, hahahaha!! Jadda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...