blåklokka72 Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Skal tilbringe noen dager i Dyreparken i sommer og skal bo i campingvogn på campingplass i nærheten. Vi er en stor barnefamilie med barn i alderen 3 til 14 år. Så det må vere en campingplass med tilbud for både stor og liten, med tanke på at vi skal bo der noen dager. Har googlet litt og funnet bl.a Hamresanden og Skottevik..... Noen som har erfaring og gode tips..??
seca Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Vi er en stor familie som leide en leilighet på hamresanden for 4 år siden, Det er veldig fint der, anbefales:) Hoppeslott og lekeplass for de minste, og basseng og kjempe fin strand for alle! blandt annet...
Eurecaღmed spireღ Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Hei, vi har bodd på hamresanden for to år siden, sov i telt den gang. Det er dårlige sanitær annlegg der, vi dro til sjøsanden etter noen dager. Der er det utrolig flott, en helt annen klasse!! Kan spasere inn til mandal sentrum, kjempeflott strand, sanitærannlegget var tipp topp, og butikk og resturang på området. Det negativet er at en må kjøre litt for å komme til dyreparken... Vi skal til kristiansand i sommer også, med campingvogn denne gang. Vi skal ligge på sjøsanden igjen:) Skottevik vet jeg ikke, hvor langt er det å kjøre til dyreparken fra den??
mulle-mamma Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Hamresanden har fått nyere sanitæranlegg i det siste tror jeg, hvertfall var det bedre sist vi var der enn det var første gangen. Men der er det DYRT! De tar seg veldig godt betalt bare fordi de er nærmerst Dyreparken. Og alle som er der skal i Dyreparken virker det som - det mysser av små Kaptein Sabeltann'er og Sunniva'er... hihi.. Vi har også vært på en annen i Kristiansand,men jeg husker ikke hva den heter. Ligger litt lenger unna Dyreparken og er drevet på kristent grunnlag - det var andakt og samlinger for de som ville det der så vidt jeg husker. Der var det fryktelig kronglete å komme fram med campingvogna, vi ble geleidet opp på en kronglete kolle, måtte rygge og det var humpete og ikke enkelt... Ellers så er lekeplassene fine på begge disse.
mulle-mamma Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Sjøsanden i mandal er fin, men ikke akkurat i nærheten av Dyreparken - litt lengre kjørevei da ja...
doble<3<3 Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Du som snakka om det kristne, tror det er Dvergsnestangen du sikter til.. Ellers er sjøsanden kjempekoselig midt i mandal, men det er et stykke å kjøre til Dyreparken (ca 40 min).. Hamresanden har fint uteareal, men jeg har aldri campet der.. Ligger veldig nærme Dyreparken.. I tillegg så har du Åros som ligger i Søgne, det vil bli ca 20-25 kjøretur til Dyreparken.. Her er det fin strand, volleyballnett og en god del liv.. Har alltid likt meg godt der, nabostranda er Høllen og den er jo enda finere om dere vil ha stranddag.. Er født og oppvokst i Krsand så ikke mange steder jeg har campet, men her er noen ideer.. Kos dere masse vaffal =)
Eurecaღmed spireღ Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Nå har jeg googlet litt og funnet avstander på 1881.... Sjøsanden feriesenter, 5,5 mil, 53 minutter å kjøre. Skottevik feriesenter, 2,0 mil, 20 min å kjøre. Åros feriesenter, 2,5 mil, 25 min å kjøre. Moysand familiecamping, 3,9 mil, 30 min å kjøre. Tingsaker camping, 2,1 mil, 15 min å kjøre Alle disse skal være flotte campinplasser, med stran/skjærgård.
Gjest Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Hei. Vi prøvde ut Hamresanden i fjor, og må si at det var veldig dyrt! Men er fin strand der, og lekeplass for de små, så barna koste seg veldig. I tillegg ligger det et godt stykke utenfor byen så man slipper mas om lekebutikker etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå