Gjest hv85 Skrevet 6. juli 2010 #1 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei hei Fredag kveld ringte gynekologen min til meg. Da hadde hun fått svar på blodprøvene mine. Det vi har gjort så langt er: - 2 runder med provera - blordprøver i løpet av syklusen - 2. gang på provera fikk jeg TR på besøk onsdag i stedet for lørdag. Og før jeg var ferdig med Provera. Det må da være positivt? Blodprøvene mine var faktisk ganske bra. Men jeg får ikke EL. Jeg er: - slank. 169 cm og 57-58 kg. - ikke så mange bivirkninger av pcos. men litt uønsket hårvekst er det jo. Og legger fort på meg av karbohydrater - har begynt på lavkarbo. Det er mange som har gode erfaringer med det - fullt i cyster på eggstokkene mange, mange... da jeg hadde time sist fikk jeg beskjed om at det kun var aktuelt med lap. å begynne på pergo var bortkastet. Men nå vil hun plutselig at jeg skal begynne på pergo likevel Jeg skal prøve å få mensen av meg selv denne gangen. spennende.. Og hvis jeg ikke får mensen skal jeg begynne på en ny runde med provera etter 2 uker. Men hun sa jeg måtte ta en graviditetstest før. For ting kunne ha endret seg og jeg var gravid. Bare det at hun sa det..... da må jo jeg ha blitt bedre? Jeg skal begynne på pergo 5 dag i syklus. Og nye blodprøver dag 21-23. Vet dere hvor mange dager man går på pergo? (det var ikke lett å få med seg alt på tlf ) Og når i syklusen er det "vanlig" å få EL? Tar man 1 tabl hver morgen f.eks? Hva er bivirkningene på pergo? Mange teite spørsmål, men setter veldig stor pris på svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142060777-f%C3%A5r-utrolig-nok-begynne-p%C3%A5-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer76 Skrevet 7. juli 2010 #2 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei:-) Jeg har PCOS, slank, ikke mens og ikke EL+ masse cyster på eggstokkkene. Har gått på mange pergo kurer uten å få EL. Men tok Lap i desember og pergo igjen etter det! Da satt spiren der:-) Etter lap og trippel pergo. Tok blodprøve på syklusdag 25, men fikk beskjed om at jeg IKKE hadde hatt EL. Så den må ha kommet etter dag 25. Tipper dag 26 ifølge UL og hvor langt jeg er på vei. Er nå 8 uker, så fortsatt tidlig. En tar Pergo i 5 dager. Jeg tok trippel, altså 3 tabletter hver kveld. Jeg hadde ikke noe særlige bivirkninger, bare litt hetetokter! Så det kan gå for oss med Pcos også:-) Det er bare å stå på:-) Kan anbefale lapraskopi altså:-) Ikke noe å grue for! Masse lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142060777-f%C3%A5r-utrolig-nok-begynne-p%C3%A5-pergotime/#findComment-142064706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #3 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg er gravid med tredjemann (jente!) i magen ved hjelp av pergo! Så dette kommer nok til å gå veien for deg også! Din historie ligner mye på min, men legen min satte meg først på enkel dose pergo uten suksess for så å få full klaff med dobbel dose. Jeg tok to tabletter hver dag fra 5.mensdag og i 5 dager videre. Jeg har lang syklus til vanlig (34 dager) og fikk el rundt dag 23. Det er jo sent, og jeg oppdaget ikke det før etter at jeg sjekket el med el-tester hjemme. Ble noen bomskudd da det normale ville vært å få el tidligere... Men el-tester på billige-tester.no er et røverkjøp og gir deg kontrollen hjemme fortløpende. Lykke til - når det har fungert 3 ganger for meg så er det håp for alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142060777-f%C3%A5r-utrolig-nok-begynne-p%C3%A5-pergotime/#findComment-142070861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hv85 Skrevet 9. juli 2010 #4 Del Skrevet 9. juli 2010 Tusen takk for svar! I denne syklusen tror jeg at jeg hadde EL på dag 21. Jeg fikk da det blanke "slimet" som "alle" snakker om Krysser fingrene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142060777-f%C3%A5r-utrolig-nok-begynne-p%C3%A5-pergotime/#findComment-142073037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå