jordbærsjokolade Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Ca 50 m2 og vi har bare tenkt å legge på plater, sånne billige lange som likner på bølgeblikk men de er farget. Er kanskje 3 - 3,5 meter til det høyeste punlktet. Fikk tilbud fra anbudstorget på rundt 40 000(inkl materiale) og det har jeg ikke noe lyst til å spandere på det gamle skuret vårt:) Finnes det en enkel løsning, bortsett fra å rive det liksom? Vi vil egentlig bare gjøre taket tett og pent, nå henger og slenge ganmmel takstein rundt på taket. Jeg er redd for at undertaket er råttent også.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Greier det sikkert, men hvis undertaket er råttent... Det eneste som funker er å ta av takstein og ta en titt. Og ikke vente med å ha på platene, problemet blir verre med tiden. Bruk skrumaskin og tilpasset bitt, så er det greiere å skru alle skruene som skal til. Hør med byggvaren hva som egner seg, de har pakning "i halsen" for å ikke lage masse utettheter i taket. Lykke til.
jordbærsjokolade Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2010 Tusen takk for positivt svar:) Vet du om man mååååå legge takpapp? Eller kan jeg legger plater rett på undertaket? Syntes å huske at det kun var bølgeblikk i taket til pappas garage da jeg var liten. Men tak papp er vel uansett ikke så dyrt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå