Gå til innhold

Er en selgerjobb- accountmanager i Netcom/telenor sett på som en drittjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nederst på rangstigen av selgere?

Jeg skal på intervju snart på en slik stilling. Salg rettet mot bedriftsmarkedet. Men så sier en venninne du som har så mye erfaring innenfor salg og har vært leder for opptil 40 stk på en avdeling du burde ikke dra på et slikt intervju.

Noen som har erfaring som kan gi noen råd? Jeg tenker at Netcom/Telenor er store solide bedrifter som det bare er bra å jobbe i:)

Skrevet

helt sikkert en kjempefin erfaring å ta med seg.

Jeg starta omtrent likens i mitt arbeidsliv, det ga meg en ok cv, som etterhvert ga meg en finfin jobb, som ikke har noe med min "første" jobb å gjøre. Bra springbrett er det nok helt sikkert.

Skrevet

Det som er saken er at jeg har hatt 3 ganske krevende jobber og jobbet som salgsjef i utlandet for en gruppe selgere. Er dette en stilling man begynner sin karriere med så er det kanskje litt feil å begynne der ettersom jeg allerede har 12 års erfaring og er 35 år.

Men jeg tenker at jeg antageligvis vil klatre raskere på karrierestigen enn andre ettersom jeg vet og kan en del om salg. Grunnen til at jeg søkte var også at ved en slik sett for meg: lett jobb så trenger jeg ikke kjøre på 200%. Vil også ha tid til å være mamma:)

Men ble brått usikker da min venninne som også jobber med salg mente dette var en alfor "dårlig" jobb.

Skrevet

Hvis det hjelper deg å nå målene dine, så kjør på. Ikke bry deg om det er en "nybegynner" jobb. Du har dine motiver, og for deg er det mer enn godt nok.

Faren ligger vel heller da i at du kan bli sett på som overkvalifisert. Det kan du til en viss grad forhindre ved å være klar på at du ønsker å gjøre karriere innen bedriften. Lite gjennomtrekk er alltid noe bedrifter er interesserte i, og det ser ut som at du kan være av betydning i så måte.

Lykke til på intervjuet da :-)

Skrevet

Takk for svar. Tenkte selv at jeg skulle bruke argumentet om å gjøre karriere innenfor bedriften. Jeg søkte egentlig på en "lavere" stilling for å slippe å ha så høye forventninger men etter at hun hadde sett på cv min sa hun med en gang at jeg var aktuell for en annen stilling.

Så de skjønte vel fort at jeg var overkvalifisert. Men synes det er greit å starte med å bli kjent med produktene og så klatre oppover.

Gleder meg til intervjuet ja!

Skrevet

Trodde Telenor hadde ansettelsesstopp?

Da er du heldig som kom inn. Grattis! :):)

Så bra da, det er solide bedrifter! :)

Skrevet

Da jeg jobbet telenor var dette en helt typisk nybegynnerjobb. De tok inn flere folk via vikarbyråer uten erfaring fra slag overhode samt at de rekruterte rett fra videregående (salg og service).

En slik jobb er sikkert greit å ha på CV'n dersom du ikke har noen annet å skilte med der. Dersom du har mye annet bra på CV'n er nok ikke dette en jobb som vil være et typisk springbrett for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...